الگوپذیری جوانان از قرآن و اهل بیت(ع) منافاتی با مدرنیته ندارد
کد خبر: 3804897
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲

الگوپذیری جوانان از قرآن و اهل بیت(ع) منافاتی با مدرنیته ندارد

گروه اجتماعی - معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد رشت قشر حاضر در دانشگاه را عمدتا جوان دانست و گفت:‌ با توجه به اینکه جامعه در حال پیشرفت به سمت مدرنیته و پسامدرن است لذا هیچ منافاتی ندارد که جوانان ما از قرآن و سبک زندگی اهل بیت(ع) الگوپذیری داشته باشند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسامین قاسم قاسمی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت امروز، 29 فروردین‌ماه در مراسم گرامیداشت روز جوان که با حضور دانشجویان این واحد دانشگاهی برگزار شد، با تبریک میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع)، اظهار کرد: حضرت علی اکبر(ع) الگوی عملی و عینی برای جوانان عزیز این مرز و بوم است.

وی با بیان اینکه جوانان باید سیره جوان عرصه کربلا را نصب‌العین خود قرار دهند، گفت:‌ جوانان باید به تاسی از حضرت علی اکبر ولایتمدار باشند و زندگی فردی و اجتماعی خودشان را بر محور دین قرار دهند.

معاون دانشگاه آزاد رشت جوانان امروز را بیش از هر زمان دیگری نیازمند الگوهای الهی دانست و تصریح کرد: انبیا و اولیای الهی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) الگوهای ناب هستند. در این میان حضرت علی اکبر به واسطه اخلاق و جوانمردی و شجاعت و وفاداری از جایگاه ویژه‌ای نزد جوانان برخوردار است و نسل جوان می‌تواند الگوی رفتاری برای خودش متصور شود.

قاسمی قشر حاضر در دانشگاه را عمدتا جوان دانست و گفت:‌ با توجه به اینکه جامعه در حال پیشرفت به سمت مدرنیته و پسامدرن است لذا هیچ منافاتی ندارد که جوانان ما از قرآن و سبک زندگی اهل بیت(ع) الگوپذیری داشته باشند، زیرا قرآن و عترت برای همه زمان‌ها و مکان‌هاست.

وی با بیان اینکه ابثار و فداکاری و دین‌داری و ولایت‌پذیری و مکارم اخلاق هرگز کهنه نمی‌شود، خاطرنشان کرد:‌ امروز جوانان ما خط کربلا و امام حسین(ع) و حضرت علی اکبر(ع) را ادامه می‌دهند و در عرصه‌های مختلف رویش انقلاب اسلامی هستند.

این مسئول فرهنگی با اشاره به گذشت چهل سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، یادآور شد: مقام معظم رهبری رویش‌های انقلاب را بیشتر از ریزش‌های آن دانستند و لذا دفاع مقدس و دفاع از حرم عرصه حماسه‌آفرینی جوانان این مرز و بوم است. امروز نیز در صحنه‌های کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده شاهد حضور بارز جوانان هستیم.

انتهای پیام

captcha