رصد و پایش مسائل حوزه جوانان ضرورت قطعی است
کد خبر: 3804912
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۴

رصد و پایش مسائل حوزه جوانان ضرورت قطعی است

گروه اجتماعی - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: رصد و پایش مسائل حوزه جوانان ضرورت قطعی به حساب می‌آید و همه در برابر آن مسئول هستند، از آنجاکه جوانان سهم زیادی از جمعیت کشور ما را تشکیل می‌دهند، نیاز است فرصتی برای آنان فراهم شود تا به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و مشکلات را مطرح کنند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی شامگاه روز گذشته، ۲۹ فروردین در نشست صمیمی استاندار با سمن‌های حوزه جوانان و تجلیل از جوانان برتر که به مناسبت هفته جوان در سالن جلسات استانداری برگزار شد گفت: رصد و پایش مسائل حوزه جوانان ضرورت قطعی به حساب می‌آید و همه در برابر آن مسئول هستند، از آنجاکه جوانان سهم زیادی از جمعیت کشور ما را تشکیل می‌دهند، نیاز است فرصتی برای آنان فراهم شود تا به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و مشکلات را مطرح کنند.
وی با اشاره به اینکه دغدغه و نگرانی برای رفتن کشور به سمت پیری جمعیت وجود دارد و رهبری در این مورد هشدارهایی را بیان فرمودند، تصریح کرد: منویات معظم له باعث شده سیاست‌ها و اصلاح رویکردها در سطح سیاست‌های کلان کشور به گونه‌ای اصلاح شود که از خطر سقوط آمار سنی جمعیت به سمت پیری تا حدی جلوگیری شود. افزایش سن ازدواج جوانان در حال حاضر یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های ما در حوزه جوانان است، میانگین سنی دختران برای ازدواج ۲۴ سال و برای پسران ۲۸ سال است که اجرای سیاست‌های تسهیل‌گری ازدواج جوانان می‌تواند این دغدغه را تا حدی کاهش دهد.
کریمی اظهار کرد: خوشبختانه در بودجه سال جاری در راستای افزایش بودجه ازدواج آسان جوانان اقدامات خوبی صورت گرفته است و با رشدی ١٠٠ درصدی، از ١۵ به ٣٠ میلیون تومان رسیده است. در سال ٩٧ این رشد ۵٠ درصد بوده است و از ١٠ به ١۵ میلیون تومان رسیده بود که این امر خود دغدغه‌مندی مجلس را برای ازدواج آسان جوانان به خوبی نشان می‌دهد.
به گفته وی اشتغال جوانان به عنوان مشکلی اساسی در حوزه جوانان مطرح است، متأسفانه با وجود همه تلاش‌هایی که در این زمینه انجام شده است، ما هم اکنون با خیل عظیمی از جوانان بیکار مواجه هستیم که این موضوع بسیار نگران‌کننده است. بسیاری از مشکلات به ویژه در حوزه آسیب‌های اجتماعی ناشی از پدیده بیکاری است و امید است با تلاش‌هایی که در جهت تحقق شعار سال با عنوان رونق تولید انجام می‌گیرد، یکی از آثار مثبت آن رفع بیکاری باشد و از این پس شاهد کاهش مشکلات جوانان در این حوزه باشیم.
منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم جوانان را مخاطب اصلی خود قرار داده است، بارها ایشان تأکید فرمودند که امید من به جوانان است. اگر نگاهی به تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی داشته باشیم متوجه خواهیم شد که بسیاری از پیروزی‌ها و افتخارات با حضور نقش‌آفرین جوانان به دست آمده است، که نمونه بارز آن هشت سال دفاع مقدس، دوره‌های سازندگی است و امروز نیز شاهد حضور جوانان در عرصه‌های نقش‌آفرینی هستیم.
وی از طرح تفکیک وزارت ورزش و جوانان و تأسیس سازمان مستقلی برای رسیدگی به امور حوزه جوانان در مجلس و تصویب آن در کمیسیون اجتماعی خبرداد و افزود: رسیدگی به امور جوانان یکی از دغدغه‌های اصلی مجلس محسوب می‌شود که امید است ساز و کاری مجزا برای رسیدگی به این امورات پیش‌بینی شود.
کریمی اضافه کرد: طرحی با محوریت تأمین مسکن جوانان در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است که امیدواریم با حمایت‌هایی که از جانب معاونت وزارت ورزش و جوانان از این طرح می‌شود، شاهد اجرای این طرح در راستای ایجاد تحولی عظیم در تأمین مسکن جوانان باشیم.
وی در پایان گفت: امید است با تلاش‌های مجموعه استان بتوان حمایت‌های کافی را از سمن‌های حوزه جوانان انجام داد و خانه‌های جوان را در تمامی شهرستان‌های استان تأسیس کرد.
به گزارش ایکنا محمد حسینی نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه نشست اظهار کرد: امسال برای اینکه حوزه جوانان شرایط بهتری نسبت به گذشته داشته باشد از منابعی که برای ورزش دیده بودیم تأکید شده است حداقل ۲۰ درصد باید در جوزه جوانان هزینه شود.
وی با اشاره به اینکه مدیرکل ورزش و جوانان به این نکته مهم توجه کند که در سال ۹۸ همه اعتبار ورزش جوانان به ورزش اختصاص نیافته و در حوزه جوانان نیز صرف شود تا در بحث هزینه‌ها و رویکردها و سمن‌ها شرایط بهتر شود، گفت: در حوزه مدیریتی نیز استفاده از رویکرد مجمع نمایندگان، استاندار و معاونانش استفاده از نیروهای توانمند بومی و جوان در حوزه‌های مدیریتی است به شرط آنکه جوانان نیز وارد میدان شده و نقش‌آفرین باشند.
انتهای پیام

captcha