حضور اقلیت‌های مذهبی یک فرصت برای اصفهان است
کد خبر: 3804921
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶

حضور اقلیت‌های مذهبی یک فرصت برای اصفهان است

گروه اجتماعی _ شهردار اصفهان گفت: حضور اقلیت‌های مذهبی در شهر اصفهان یک فرصت طلایی به شمار می رود، اين فرصت هم براي شهر اصفهان وجود دارد و هم زمينه تعاملات بين المللی را براي شهروندان ارامنه ايجاد می کند.

حضور اقلیت‌های مذهبی  یک فرصت برای اصفهان است

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در دیداری که اسقف اعظم ارامنه جنوب ایران به مناسبت سال جدید با شهردار اصفهان داشت، با بيان اينکه اميدواريم سال جديد سالي پر از خير و برکت براي همه ايرانيان باشد و با همه مشکلاتي که وجود دارد زمينه براي زيست پذيري همه شهروندان فراهم شود، اظهار كرد: در زمينه تعامل در راستاي ارتقاء كيفيت خدمت رساني به شهروندان، گفت و گوهايي داشتيم و خوشبختانه اقداماتي در شهر انجام شده تا همه شهروندان احساس آرامش و راحتي داشته باشند.

شهردار اصفهان افزود: اعتقاد ما این است که همه همشهریان و شهروندان باید بتوانند در استفاده از موهبت‌های الهی و خدمات شهري به صورت يکسان بهره مند شوند، شهروند اصفهان بودن و در درجه‌اي بالاتر انسان بودن وظيفه رعايت حقوق همه شهروندان را براي ما ايجاد مي‌کند.   

در ادامه این دیدار، سپیان کاشجیان، اسقف اعظم ارامنه جنوب ایران و پيشواي مذهبي ارامنه اصفهان با بيان اينکه شهر اصفهان مناطق مختلفي دارد، اما با وجود تعدد مناطق ما يک شهر و يک خانواده بزرگ هستيم که داشتن شهري بهتر هدف ما است، اظهار كرد: نگاه يكسان شهرداري اصفهان به همه شهرونداني كه حقوق شهروندي دارند، آموزنده و ارزشمند است.

اسقف اعظم ارامنه جنوب ایران افزود: کسانی که از خارج کشور به اصفهان می‌آیند از این همزيستي مسالمت آميز اديان در اصفهان متعجب مي‌شوند.

کاشجیان ضمن ابراز تاسف از حادثه سیل در برخی نقاط کشور تصریح کرد: سیل باعث وارد آمدن زيان‌هاي زيادي به مردم شد، متاسفانه افرادي هم جان خود را از دست دادند که ابراز تاسف و پيام تسليت خود را به خانواده‌هاي آنها اعلام مي‌کنيم.

وی از تعامل مدیر منطقه ۵ شهرداری با شورای خلیفه گري ارامنه اصفهان و شهروندان مسيحي اين منطقه تشکر کرد و گفت: همکاري شهرداري در ايام نوروز باتوجه به شاهد حضور گردشگران زياد در جلفا بسيار خوب بود و ميزباني خوبي صورت گرفت که بعيد مي‌دانم در هيچ شهري از شهرهاي ديگر کشور خدمات رساني به اقليت‌هاي ديني چنين باشد 

captcha