فعالیت ۱۳۷ موکب اربعین در استان‌های سیل‌زده/ خدمت رسانی بانوان، روحانیون و فعالان رسانه‌ای
کد خبر: 3804933
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷

فعالیت ۱۳۷ موکب اربعین در استان‌های سیل‌زده/ خدمت رسانی بانوان، روحانیون و فعالان رسانه‌ای

گروه فعالیت‌های جهادی ـــ بر اساس جدیدترین آمار، تاکنون 137 موکب اربعین در استان‌های سیل‌زده کشور مستقر شده‌اند؛ در کنار آن‌ها بانوان، روحانیون و جوانان فعال رسانه‌ای نیز حضور پررنگی در خدمت‌رسانی دارند.

فعالیت 137 موکب اربعین در چهار استان سیل‌زده/ حضور پررنگ بانوان، روحانیون و جوانان فعال رسانه‌ایبه گزارش ایکنا؛ براساس جدیدترین آمار اعلام‌ شده از سوی معاونت هماهنگی و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات، تاکنون 137 موکب اربعین در چهار استان کشور نسبت به خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان اقدام کرده‌اند. 

بر اساس این آمار، 98 موکب در خوزستان، 33 موکب در لرستان، پنج موکب در ایلام و یک موکب در گلستان برپا شده اند و در مجموع بیش از پنج میلیون و 203 هزار پرس غذا اعم از صبحانه، نهار و شام در این مناطق توزیع کرده اند.

در حال تکمیل

محمدعلی دادگسترنیا، دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر و از فعالان جهادی در خوزستان روز گذشته در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: اقلامی مثل بیل، چکمه، پوشک بچه، شیرخشک، وسایل بهداشتی، نوار بهداشتی و وسایل سرگرم‌ کردن بچه‌ها در مناطق سیل‌زده بسیار مورد نیاز است، اما از آن غفلت می‌شود.

 حضور پررنگ بانوان، روحانیون و جوانان فعال رسانه‌ای

محسن ذوالفقاری از دانشجویان جهادگر دانشگاه امام صادق(ع) که در مناطق سیل‌زده جنوب کشور مستقر است نیز امروز، 30 فروردین ماه، در گفت‌وگو با ایکنا درباره این موضوع، چنین اظهار کرد: بانوان جهادگر و داوطلب در شهرهای سیل‌زده استان لرستان و خوزستان به سرگرم‌ کردن بچه‌ها، کمک در طبخ غذا، ارائه کمک‌های بهداشتی و سلامت و به عبارتی خدمات فر هنگی و اجتماعی مشغولند. روحانیون نیز که با لباس خاکی و عمامه به سر مشغول فعالیتند، علاوه بر خدمات فرهنگی و اجتماعی به تخلیه خانه‌ها از گل و لای، هموار کردن معبرها و ترمیم سیل‌بندها در کنار نیروهای بسیجی، ارتشی و سپاهی مشغولند.

وی همچنین به حضور جمعی از جوانان فعال رسانه‌ای برای مستندسازی خدمت‌رسانی‌ها و تقویت روحیه مردم اشاره کرد و گفت: بیش از 10 روز است که دانشجویان داوطلب با مهارت‌هایی همچون فیلم‌برداری، کلیپ‌سازی و ... از بسیج سازندگی استان خراسان رضوی به مناطق سیل‌زده لرستان و خوزستان سفر کرده‌اند تا روایتی ماندگار از خدمت‌رسانی را به تصویر بکشند. 

کلیپ «کربلای تو همین جاست»، جدیدترین تولید این دانشجویان جهادی و داوطلب است که آن را با هم مشاهده می‌کنیم.

کربلا اینجاست

انتهای پیام

 
captcha