منتظر واقعی مهدویت را تبدیل به سبک زندگی می کند/نقش خانواده در آمادگی برای ظهور
کد خبر: 3804939
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

منتظر واقعی مهدویت را تبدیل به سبک زندگی می کند/نقش خانواده در آمادگی برای ظهور

حجت الاسلام عباسیان گفت: منتظران حضرت مهدی(عج) باید طوری آماده ظهور باشند که گویا همین جمعه ظهور محقق می شود، از این رو، منتظران در عصر غیبت باید باور مهدویت را تبدیل به شیوه و سبک زندگی کنند.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: حجت الاسلام «مرتضی عباسیان» با اشاره به نامگذاری روز 13 شعبان با عنوان «خانواده، سبک زندگی و آمادگی برای ظهور»، اظهار کرد: سبک زندگی مورد تایید در جامعه منتظر همان سبک زندگی است که مورد تایید اهل بیت(ع) و ائمه معصومین(ع) و همان که در ادعیه ها و زیارات بر آن تاکید شده است.

این کارشناس مهدوی با اشاره به اینکه زیارت «امین الله» می تواند بهترین منبع برای سبک زندگی منتظرانه باشد، گفت: در بخشی از این زیارت نامه آمده است: «مُفارِقَةً لِأَخْلاقِ اَعْدائِک....» که به سبک زندگی مورد تایید اهل بیت(ع) تاکید کرده است، چراکه بهترین سبک زندگی همان سبک زندگی منتظرانه و همان روش و سیره ائمه اطهار(ع) است.

حجت الاسلام عباسیان با بیان اینکه شناخت حضرت مهدی(عج) ما را به خدا نزدیک می کند، تصریح کرد: برای رسیدن به مقام عبودیت، مقدمه ای لازم است که این مقدمه شناخت وجود حضرت حق است، در روایتی از امام حسین(ع) آمده است: «خداوند، انسان را خلق نکرد، مگر برای عبادت خود». وقتی حضرت علی اکبر(ع) در روز عاشورا به میدان نبرد رفت، امام حسین(ع)  فرمودند: خدایا تو شاهد باش کسی را که بیشترین شباهت به پیامبر(ص) از نظر ظاهری و اخلاقی دارد، به میدان نبرد می فرستم، منتظر واقعی حضرت حجت (عج) باید از نظر اخلاقی از ائمه معصومین(ع) و اولیاء الهی الگوبرداری کند.

این کارشناس مهدوی با اشاره به اینکه منتظر واقعی آماده ظهور باید در مسیر کسب رضایت و عبدویت خدا گام بردارد، بیان کرد: منتظر باید حق طلب، امین و راستگو باشد و در مسیر قرب الهی قدم بردارد.

حجت الاسلام عباسیان در ادامه با اشاره به اینکه کسب معرفت، محبت و اطاعت خدا گام های نزدیک شدن به شناخت امام زمان(عج) است، ابراز کرد: سبک زندگی منتظران حضرت بقیه الله(عج) باید مورد رضایت حضرت(عج) باشد، کسی که خود را منتظر امام مهدی(عج) می داند باید این سوال را از خود بپرسد که آیا برای ظهور تلاش می کند، یا نه؟

 این کارشناس مهدوی با بیان اینکه سبک زندگی منتظر منجی همه حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را شامل می شود، تاکید کرد: داشتن رفتار صالحانه، رفتار و گفتار پاک، عفاف و حیا از دیگر ویژگی های زندگی منتظرانه است، منتظر واقعی باید الگویش در حجاب و عفاف همانند حضرت فاطمه(س) باشد که «وقتی نابینایی در خانه حضرت زهرا (س) وارد شد، حضرت خود را پشت پرده یا دیوار پوشاند. پیامبر (ص) فرمود چرا با این که نابینا تو را نمی‌بیند از وی حجاب می‌ کنی؟ حضرت صدیقه(س) عرض کرد: اگر او مرا نمی‌بیند، من که او را می‌بینم و او نیز بوی مرا استشمام می‌کند»، «فقال رسول الله(ص): اشهد انک بضعه منی» پیامبر(ص) در تایید رفتار حضرت زهرا(س) فرمود: «گواهی می‌دهم که تو حقا پاره تن من هستی.»

 وی با اشاره به آیه 23 سوره مبارکه شوری که می فرماید: «قُل لَّا أَسْأَلُکُمْ عَلَیهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی... ؛ بگو به ازای آن [رسالت] پاداشی از شما خواستار نیستم مگر دوستی اهل بیت(ع)»، اضافه کرد: این آیه قرآن بر فضیلت اهل بیت پیامبر(ص) دلالت دارد و دوستی و محبت اهل بیت(ع) را دارای اجر و پاداش بزرگ می داند، بنابر این، منتظری که خود را برای ظهور حضرت حجت(عج) آماده می کند، باید عاشقانه حضرت بقیه الله العظم(عج) را دوست داشته باشد.

این کارشناس مهدوی در پایان خاطرنشان کرد: منتظران حضرت مهدی(عج) باید طوری آماده ظهور باشند که گویا همین جمعه ظهور امام محقق می شود، از این رو، منتظران در عصر غیبت باید باور مهدویت را تبدیل به شیوه و سبک زندگی کنند و فرد منتظر رضایت خدا و توفیق اطاعت از امام زمان (عج) سبک و روش زندگی خود کند.

انتهای پیام

captcha