منتظران واقعی امام زمان مقدمات ظهور را فراهم می‌کنند
کد خبر: 3804969
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹

منتظران واقعی امام زمان مقدمات ظهور را فراهم می‌کنند

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه رشت انتظار را به معنی سکون و یکجانشینی ندانست و افزود: منتظران واقعی امام زمان(عج) وظیفه دارند مقدمات ظهور حضرت را فراهم کنند، نه اینکه اجازه دهند تا ظلم و فساد دنیا را فرا بگیرد.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت امروز،‌ 30 فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، ضمن گرامیداشت فرارسیدن نیمه شعبان و ولادت باسعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج)، اظهار کرد: بیش از هزار سال است که امام ما در غیبت کبری به سر می‌برد و باید برای ظهور ایشان دعا کنیم.

وی انتظار را به معنی سکون و یکجانشینی ندانست و افزود: منتظران واقعی امام زمان(عج) وظیفه دارند مقدمات ظهور حضرت را فراهم کنند، نه اینکه اجازه دهند تا ظلم و فساد دنیا را فرا بگیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان فضیلت شب نیمه شعبان را هم‌تراز شب قدر دانست و تصریح کرد: سالروز ولادت امام زمان روز سرباز گمنام نامیده شده و لذا امنیت حاکم بر کشور را مدیون این جانفشانی‌ها هستیم که در اوج بی‌نام و نشانی انجام می‌شود.

امام جمعه رشت سپاه پاسداران را یکی از مهمترین ارکان انقلاب دانست و عنوان کرد: سپاه همواره در مسیر آرمان‌های انقلاب و نظام حرکت کرده و تبدیل به خار چشم دشمنان انقلاب و امید قلوب ملت‌های مستضعف جهان شده است.

وی با اشاره به جنایات آمریکا در طول تاریخ علیه مردم و ملت‌ها، ادامه داد: آمریکا خوی وحشی‌گری و تجاوز به حقوق انسان‌ها دارد و شدت یافتن اقدامات جنایتکارانه آمریکا پیش‌بینی افول این ابرقدرت پوشالی را تقویت می‌کند.

این کارشناس دینی از مسئولان خواست رسیدگی به وضعیت معیشت کارگران را جزو اولویت‌های خود بدانند و گفت: حقوق کارگران ناچیز است و شرایط سختی را تحمل می‌کنند، در حالی که کارگران نقش مهمی در توسعه کشور دارند و باید مورد توجه قرار گیرند.

آیت‌الله فلاحتی به رهنمودهای مقام معظم رهبری درخصوص جبران خسارات ناشی از سیل اخیر از طریق بودجه عمومی دولت، تسهیلات بانکی و صندوق توسعه ملی اشاره و اضافه کرد: خوشبختانه در حال حاضر مشکلات زیست‌محیطی همچون خشکی دریاچه ارومیه و ریزگردهای اهواز بر طرف شده و لذا دولت می‌تواند از اعتبارات این بخش برای حل مشکلات مناطق سیل‌زده استفاده کند.

وی نرخ بالای بیکاری جوانان را زیبنده جمهوری اسلامی ندانست و تاکید کرد: متاسفانه تاکنون اقدامات اساسی برای رفع مشکل بیکاری صورت نگرفته است.

این کارشناس دینی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها و نهادهای استان گیلان را مورد رصد قرار داده‌ایم، گفت: مردم از وجود فساد در ادارات گله‌مند هستند و لذا مبارزه با فساد را با جدیت دنبال می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزایش بی‌حساب قیمت کالاها را موجب نگرانی مردم دانست و اظهار کرد: به واسطه بی‌تدبیری و عدم نظارت مسئولان قیمت کالاهایی که مرتبط با ارز نیستند نیز افزایش یافته و این موضوع نابسامانی در بازار ایجاد کرده است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه واردات بی‌رویه برنج به کشاورزان خسارت وارد کرده است، متذکر شد: دولت باید به وضعیت کشاورزان رسیدگی کند، زیرا افزایش قیمت برنج به جیب کشاورزان نمی‌رود، بلکه به عده‌ای سود می‌رساند.

وی شکل‌گیری همه آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها و مشکلات دنیای بشر را ناشی از فاصله گرفتن از تعالیم الهی دانست و عنوان کرد: اگر انسان تربیت الهی و دینی داشته باشد خدا را حاضر و ناظر بر اعمال خود می‌بیند و لذا خود را از گرفتار شدن در دام گناه حفظ می‌کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اعمال خیر و شر انسان توسط فرشتگان ثبت و ضبط می‌شود و در روز قیامت مورد محاسبه قرار می‌گیرد، گفت: اگر خانواده‌ها فرزندان خودشان را با معیارهای اسلامی تربیت کنند، خیر دنیا و آخرت نصیبشان می‌شود.

انتهای پیام

captcha