مسجد محور برنامه‌های گام دوم انقلاب قرار گیرد
کد خبر: 3804970
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲

مسجد محور برنامه‌های گام دوم انقلاب قرار گیرد

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه اسالم نقش مساجد در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و به ویژه سال‌های دفاع مقدس را تبیین کرد و گفت: لازم است در گام دوم انقلاب اسلامی نیز مسجد به عنوان محور برنامه‌های دینی و تربیتی و اجتماعات عظیم مردمی قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد باقری، امام جمعه اسالم امروز، 30 فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، ضمن تبریک ولادت با سعادت منجی عالم بشریت، حضرت مهدی موعود(عج) و گرامیداشت روز مستضعفین و روز سرباز گمنام، به بیان کیفیت ولادت آن حضرت و وعده الهی در برپایی حکومت عدل توسط آن حضرت پرداخت.

وی با اشاره به فرارسیدن دهه آخر ماه شعبان و آغاز غبارروبی و نظافت مساجد برای استقبال از ماه مبارک رمضان، گفت: ماه‌های رجب و شعبان و رمضان مانند حلقه‌های زنجیر به هم متصل هستند و این برنامه نشانه آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان است.

امام جمعه اسالم نقش مساجد در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و به ویژه سال‌های دفاع مقدس را تبیین کرد و گفت: مسجد همیشه به عنوان یک سنگر و پایگاه مهم دینی و اجتماعی مطرح بوده و بسیاری از مسائل و مشکلات مردم در همین مسجد برطرف می‌شود لذا لازم است در گام دوم انقلاب اسلامی نیز مسجد به عنوان محور برنامه‌های دینی و تربیتی و اجتماعات عظیم مردمی قرار گیرد.

باقری با بیان اینکه خسارات ناشی از سیل حدود 35 میلیارد تومان برآورد شده است، خاطرنشان کرد: این حجم از خسارات در زمانی که کشور با مشکل اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند، همت و نظارت صدچندان مسئولان و تولیدکنندگان را می‌طلبد تا حداقل کالاهای تولید داخل با قطع دست دلالان و واسطه‌ها با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.

وی مشکلات اقتصادی را موجب از بین رفتن آرامش مردم و ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی دانست و یادآور شد:‌ امروز مردم علاوه بر گرانی و تورم و بیکاری از عدم ثبات و یکنواختی قیمت‌ها نیز به شدت رنج می‌برند؛ این در حالی است که تاثیر روانی افزایش قیمت‌ها و نابسامانی بازار بیشتر از اثرات اقتصادی آن است.

امام جمعه اسالم به تبیین بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن کریم پرداخت و خاطرنشان کرد: فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر قرار گرفتن امت اسلامی بر سر دوراهی عزت و ذلت دقیقا عین آیات قرآن کریم است، یعنی همانگونه خداوند انسان را بر سر دوراهی خیر و شر و حق و باطل قرار داده، امروز نیز ایستادگی در برابر دشمنان راه خیر و سعادت و رفتن به راه سازش و کرنش راه شر و جهنم است.

انتهای پیام

captcha