تحقق ظهور منجی منوط به اعمال و افکار منتظران است
کد خبر: 3804982
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱

تحقق ظهور منجی منوط به اعمال و افکار منتظران است

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه بندر انزلی گفت: طولانی شدن غیبت برای این است که جامعه و افراد پذیرش حکومت جهانی آن حضرت را ندارند و قطعا حضور و ظهور آخرین ذخیره الهی در جامعه منوط به اعمال و افکار انسان‌هاست که باید آمادگی پذیرش امام عصر (عج) را داشته باشند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام سیدعبدالجواد شمس‌الدین، امام جمعه بندر انزلی ظهر امروز، ۳۰ فروردین ماه در خطبه‌های نماز جمعه بندر انزلی اظهار کرد: امام صادق(ع) فرموده‌اند «اگر خداوند خیر و سعادت بنده‌ای را اراده کند سینه او را برای پذیرش دستورات الهی آماده می‌کند تا آرمان‌های والای الهی را بپذیرد».

وی با بیان اینکه چه بسا افرادی که اسم مسلمانی دارند ولی در عمل به دنبال حق نیستند، افزود: شرح صدر برای پذیرش اسلام بسیار مهم است و زمانی که انسان پذیرای دین و اوامر الهی شد زبانش به حق ناطق شده و سخن حق می‌گوید.

امام جمعه بندر انزلی با اشاره به فراز دیگری از سخنان امام صادق(ع)، گفت: گام بعدی، ایمان به حرفی است که از زبان مومن خارج می‌شود زیرا در مواردی شاهد حرف‌هایی هستیم که از زبان افرادی خارج می‌شود که هیچ عملی به دنبال ندارد و فقط شعارگونه برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کنند.

امام جمعه بندر انزلی در ادامه با بیان اینکه برای سیل‌زدگان اقدامات قابل توجهی در حال انجام است، تصریح کرد: همه در حد توان برای رفع نیاز این هموطنان در صحنه باشید تا در اسرع وقت و به بهترین نحو این عزیزان در خانه و کاشانه خود باشند.

شمس‌الدین ادامه داد: علاوه بر اهدای کالا و کمک‌های نقدی و حضور تعدادی از اهالی شهرستان بندر انزلی در مناطق سیل‌زده، موکب عقیله بنی‌هاشم این شهرستان در مناطق سیل‌زده حضور دارد و روزانه سه هزار غذا برای سیل‌زدگان در این موکب طبخ می‌شود.

امام جمعه بندر انزلی ضمن تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان و سالروز ولادت امام عصر (عج) گفت: نیمه شعبان علاوه بر ولادت حضرت ولی‌عصر(عج) دارای فضیلت است و احیای شب نیمه شعبان فرصت خوبی برای دعا و استغاثه به درگاه الهی است.

وی با تاکید بر اینکه مساله انتظار جای صحبت زیادی دارد، گفت: این تصور اشتباهی است که غیبت یک تقدیر الهی است و اعمال ما در طولانی شدن غیبت بی‌اثر است. طولانی شدن غیبت برای این است که جامعه و افراد پذیرش حکومت جهانی آن حضرت را ندارند و با مرور تاریخ می‌بینیم که در اثر همین عدم آمادگی جامعه با یازده امام معصوم چگونه برخورد کردند و قطعا حضور و ظهور آخرین ذخیره الهی در جامعه منوط به اعمال و افکار انسان‌هاست.

شمس‌الدین با اشاره به اینکه دومین نکته که باید توجه کنیم و تاسف بخوریم این است که ما معمولا به غیبت حضرت عادت کرده و خو پیدا کردیم و این نکته خیلی مهم است، تصریح کرد: تا وقتی انسان احساس نیاز به حضور و ظهور آن حضرت ندارد، قطعا ظهور مقدر و محقق نخواهد شد.

وی افزود: اگر ما بخواهیم ظهور محقق شود باید آمادگی عمومی در بین آحاد جامعه باشد و مصرانه خواستار حضور مبارک منجی بشریت باشیم. چرا جامعه ما باید جامعه‌ای غافل از حضور و نیاز به وجود امام عصر (عج) باشد؟

امام جمعه بندر انزلی با تاکید بر اینکه بخش قابل توجه این مساله متوجه مسئولان است و باید فضایی ایجاد شود که جامعه به سمت درخواست قلبی ظهور برود، گفت: مسئولان باید با اقدامات و ارشاد و فضاسازی مناسب، جامعه را برای پذیرش ظهور آماده کنند.

انتهای پیام

captcha