ماهیگیری ضدانقلاب از سیلاب ایران/ وحدت ایران و عراق ناگسستنی است
کد خبر: 3805007
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

ماهیگیری ضدانقلاب از سیلاب ایران/ وحدت ایران و عراق ناگسستنی است

کانون خبرنگاران نبأ ــ دروغ‌پراکنی شبکه‌های معاند و ضد انقلاب در راستای سیاست ایران‌ستیزانه‌شان تمامی ندارد و همواره در همه شرایط سعی دارند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند؛ اکنون نیز وحدت ایران و عراق خاری در چشمان کسانی شده که نمی‌توانند این یکدلی را ببیند. در عین حال دو ملت ایران و عراق با هوش و بصیرت همیشگی فتنه‌های خصمانه را خنثی کرده‌ و خواهند کرد.

ماهیگیری ضدانقلاب از سیلاب ایران/ وحدت ایران و عراق ناگسستنی است

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حشد‌الشعبی عراق یا بسیج مردمی عراق، نیرو‌هایی هستند که در کنار ارتش این کشور و با هدف مبارزه علیه داعش سازمان‌دهی شده‌اند که پس از اطلاع از سیل خوزستان برای امدادرسانی و یاری‌رساندن در مناطق سیل‌زده حضور پیدا کردند و انصافاً خدمات‌رسانی شایسته‌ای به مردم ارائه دادند.
به اذعان یکی از فعالان عرضه رسانه که در یکی از مناطق سیل‌زده اهواز حضور داشت، تنها ماشین سنگین راه‌سازی(لودر) که در منطقه‌ گلدشت اهواز مشغول خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده برای ساختن سیل‌بند به شهروندان این محله‌ محروم کمک می‌کرد، به حشدالشعبی(بسیج مردمی عراق) تعلق داشت و اهالی منطقه هم به وضوح از کمک نیروهای مردمی کشور همسایه‌ راضی بودند.
حشد‌الشعبی عراق همچنین از روزهای ابتدایی که سیلاب خانه‌های مردم خوزستان را درنوردید، کمک‌های ارسالی خود را با چند خودرو حامل کالاهای ضروری برای سیل‌زدگان خوزستان در منطقه چذابه به نیروهای امدادی تحویل می‌داد.
اما شبکه‌های معاند فارسی‌زبان با ژست ملی‌گرایانه و استقلال‌طلبانه درحالی بیشترین حمله را به حضور نیروهای بسیج مردمی عراق و کمک آن‌ها به هم‌وطنان سیل‌زده می‌کنند که خودشان وابسته به پول بن‌سلمان، نتانیاهو و ترامپ‌ بوده و در صف اول عکس یادگاری با ایران‌ستیزان و حمایت از مداخله‌ آمریکا و انواع تحریم علیه ایران و حضور نظامی آمریکا در منطقه‌ هستند. گویی فقط حضور چشم‌آبی‌ها در ایران خالی از اشکال است!
و اما جای بسی تأسف دارد که برخی روزنامه‌نگاران به اصطلاح پیشکسوت که خود را تحلیلگر سیاسی به جامعه معرفی می‌کنند، حضور نیروهای حشدالشعبی عراق در خوزستان را دارای ابهامات و سؤالاتی پیچیده می‌دانند که زمینه‌ساز طرح برخی نظریه‌های‌ سیاسی ضدایرانی می‌شود و حاصلی جز موج‌سواری دشمنان انقلاب و فتنه‌گران خارج‌نشین ندارد.

در پاسخ به این شبهات باید گفت، حضور نیروهای حشدالشعبی در چارچوب کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده خوزستان است و امدادرسانی و کمک کردن به مردم سیل‌زده دنیا نه فقط مختص خوزستان امری انسانی و بشردوستانه است؛ فارغ از دین، ملیت و تمایزهای دیگر. ضمن آنکه مردم عراق به‌ویژه مردم شهرهای هم‌مرز با ایران هم خود را مدیون حمایت ایران از آن‌ها در سرکوب داعش می‌دانند به طوری که ابومهدی المهندس، فرمانده نیروهای حشدالشعبی عراق در مصاحبه‌ای با اشاره به اینکه «مدیون زحمات مجاهدین و مدافعان ایرانی حرم هستیم»، گفته است: مدافعان حرم خوزستان در جنگ با داعش و دفاع از حرم اهل‌ بیت(ع) همراه ما بودند و امروز وظیفه ماست که در سختی‌ها به آن‌ها کمک کنیم.
البته برکسی پوشیده نیست که دروغ‌پراکنی شبکه‌های معاند و ضد انقلاب در راستای سیاست ایران‌ستیزانه‌شان تمامی ندارد و همواره در همه شرایط سعی دارند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند؛ اکنون نیز وحدت ایران و عراق خاری در چشمان کسانی شده که نمی‌توانند این یکدلی را ببیند. در عین حال دو ملت ایران و عراق با هوش و بصیرت همیشگی فتنه‌های خصمانه را خنثی کرده‌ و خواهند کرد.

حسین عبدالعزیزی 

انتهای پیام

captcha