تحصیل بیش از یک هزار طلبه در سمنان
کد خبر: 3805104
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

تحصیل بیش از یک هزار طلبه در سمنان

گروه اجتماعی ــ مدیر حوزه علمیه برادران سمنان با بیان اینکه در این استان بیش از یک هزار طلبه در ۱۳ حوزه علمیه در سطوح مختلف حوزوی تحصیل می‌کنند، گفت: این تعداد طلبه در ۱۳ حوزه علمیه در سطوح مختلف حوزوی تحصیل می‌کنند.

تحصیل بیش از یک هزار طلبه در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمد‌حسن رستمیان، مدیر حوزه علمیه برادران استان سمنان‌ عصر روز گذشته، 30 فروردین در حاشیه برگزاری این آزمون در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از یک هزار طلبه در ۱۳ حوزه علمیه در سطوح مختلف حوزوی تحصیل می‌کنند، گفت: آزمون ورودی حوزه‌های علمیه همزمان با سراسر کشور با حضور ۱۰۳ داوطلب در سمنان‌، شاهرود و دامغان برگزار شد.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در سه مقطع تحصیلی سیکل‌، دیپلم و دانشگاهی هستند، افزود: ظرفیت پذیرش حوزه علمیه برداران استان سمنان در سال تحصیلی جدید، ۲۰۰ نفر است.

مدیر حوزه علمیه برادران استان سمنان زمان نتایج این آزمون را ماه آینده در سایت اینترنتی حوزه علمیه دانست.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه برداران استان سمنان، ۱۴ مدرسه دارد و یک هزار طلبه در این مدارس مشغول به تحصیل هستند، بیان کرد: بیش از ۲۰۰ مبلغ از حوزه علمیه برادران در مدارس آموزش و پرورش و بیش از ۱۳۰ مبلغ در روستاهای این استان مشغول فعالیت هستند.

رستمیان یادآور شد: استان سمنان دارای مدارس سطح یک در شهرستان‌های شاهرود، دامغان، مهدیشهر، سرخه و گرمسار و مدارس سطح دوو سه در شهرستان‌های سمنان، دامغان و شاهرود است.

انتهای پیام

captcha