آرام شدن وضعیت شمال خوزستان/ سیل در جنوب همچنان در مرحله هشدار است
کد خبر: 3805130
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
سلیمی:

آرام شدن وضعیت شمال خوزستان/ سیل در جنوب همچنان در مرحله هشدار است

گروه سلامت ــ رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه وضعیت سیل در شمال خوزستان رو به آرامش شدن است، گفت: در جنوب این استان فشار آب همچنان زیاد بوده و در شهرهای خرمشهر و آبادان شرایط نارنجی اعلام شده است.

آرام شدن وضعیت شمال خوزستان/ سیل در جنوب همچنان در مرحله هشدار استمرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به وضعیت کنونی سیل در خوزستان اظهار کرد: شمال خوزستان در حال آرام شدن بوده و مردم در حال بازگشت به خانه‌های خود هستند، اما در جنوب این استان فشار آب وجود داشته و در شهر‌های خرمشهر و آبادان وضعیت هشدار اعلام شده است.
وی بیان کرد: در جنوب استان خوزستان و استان سیستان و بلوچستان وضعیت نارنجی اعلام شده است. امیدواریم در این نقاط هم مشکلی به وجود نیاید با این حال تمامی نیرو‌های امدادگر هلال احمر برای مقابله با این وضعیت در آمادگی کامل به سر برده و ما نیز به تعداد بالگرد‌ها در جایی مانند سیستان و بلوچستان اضافه کرده‌ایم.
سلیمی بیان کرد: در حال حاضر وضعیت استان‌های مازندران، گلستان، خراسان‌های شمالی، جنوبی و رضوی، کرمان، فارس، همدان، کرمانشاه، کردستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد به ثبات رسیده و وضعیت عادی در این استان‌ها عادی شده است.
وی با اشاره به درگیر بودن بیش از ۷ هزار نیروی امداد‌گر سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با عملیات امداد و نجات در سیل خوزستان یادآور شد: از ۲۵ اسفندماه ۹۷ تا امروز، در ۳۱ استان کشور بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ شهر، روستا و محور‌های کوهستانی به ۶۰۰ هزار نفر امدادرسانی شد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی افزود: بیش از ۲۶۹ هزار نفر نیز اسکان اضطراری داده شده و ۸ هزار و ۳۴۰ نفر نیز توسط نیرو‌های امدادی و بالگرد به مناطق امن منتقل شدند.
وی ادامه داد: ۵ هزار و ۷۰۷ باب منزل نیز در طول این مدت از آب تخلیه و در حال حاضر نیز بیش از ۲۰ هزار نیروی عملیاتی در قالب ۴ هزار و ۷۰۰ نیروی عملیاتی نیز در سراسر کشور همچنان در حال امداد رسانی هستند.
سلیمی بیان کرد: در طول ایام سیل، بالگرد‌های هلال احمر با حدود ۹۰۰ ساعت پرواز بیش از ۷۸۰ کیلوگرم اقلام غذایی به مناطق سیل‌زده منتقل کردند.
رئیس سازمان امداد و نجات به توزیع اقلام زیستی و غذایی در این مدت اشاره کرد و گفت: ۴۹ هزار و ۲۴۲ دستگاه چادر،۱۷۴ هزار و ۹۹۶ بسته غذایی،۱۶۶ هزار و ۴۸۰ تخته پتو، ۶۱ هزار و ۷۰۳ ست بهداشتی و ۲۹۰هزار و ۴۰۹ قوطی کنسرو میان حادثه دیدگان توزیع شد.
انتهای پیام
captcha