توقع مقام‌معظم رهبری؛ تحول سازمان تبلیغات اسلامی است
کد خبر: 3805143
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
حجت‌الاسلام قمی:

توقع مقام‌معظم رهبری؛ تحول سازمان تبلیغات اسلامی است

گروه جامعه ــ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی گفت: توقع مقام معظم رهبری تحول سازمان تبلیغات اسلامی است و آرایش این سازمان با توجه به شرایط پیچیده‌‌ پیش روی انقلاب باید تغییر کند.

به گزارش ایکنا؛ به‌نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست گام دوم عملیات ملی رمضان ۱۴۴۰ هجری قمری ویژه مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی، با بیان این موضوع که به فضل خدا کاری جهادی در رمضان انجام خواهیم داد که مورد تأیید حضرت ولیعصر‌(عج) خواهد بود اظهار کرد: باید بگویم که توقع حضرت آقا تحول سازمان است و آرایش سازمانی با توجه به شرایط پیچیدهٔ پیش روی انقلاب باید تغییر کند. هر چه جلوتر برویم در برنامه‌ها و مناسبت‌های بعدی از اندیشهٔ مدیران و اندیشمندان بهره خواهیم برد تا هم‌افزایی و عزم جزم برای به بار نشستن تلاش‌ها شکل گیرد. در ضمن باید با نهادهای مرتبط مثل صداوسیما که در امر تبلیغ مؤثر هستند نیز هم‌افزایی صورت گیرد تا بهترین نتیجه حاصل شود.

وی با طرح این موضوع که چگونه می‌توانیم ظرفیت‌های غیر حکومتی را در امر تبلیغ فعال کنیم افزود: حضرت آقا تأکید بر تبیین بیانیه گام دوم دارند این اهتمام و سفارش ویژه ایشان مورد توجه سازمان تبلیغات است و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه فوری و قطعی سازمان تبلیغات است. جوانان، هنرمندان و دانشجویان باید مبلغ بیانیه گام دوم شوند. باید دایره مبلغین گسترده‌تر شود و برای تسلط آن‌ها بر تبیین بیانیه اقدام کنیم. گروه‌های فرهنگی و دانشجویی باید خود را مسئول بدانند و وظیفه مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها حمایت از آن‌هاست.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ما موظف به تبیین بیانیه هستیم و پردازش قرآنی و تاریخی در مورد بیانیه انجام‌شده و خواهد شد و نتایج این پردازش‌ها در اختیار مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها قرار خواهد گرفت. بنده به نمایندگی از شما وعدهٔ تبیین بیانیه گام دوم انقلاب را به حضرت آقا دادم و ایشان خیلی خوشحال شدند و این امر به‌وسیله نیروهای تبلیغی و مردمی محقق خواهد شد. سؤال صادقانه این است که حضرت آقا برای چه این بیانیه را صادر کردند؟ چرا ۲۰ روز وقت برای صدور بیانیه اختصاص دادند؟


وی با اشاره به اینکه اولین اثر این بیانیه خودآگاهی است که نیاز مهم جامعه امروز است تصریح کرد: تبیین بیانیه گام دوم باید قابل ارزیابی باشد و در اجرای این ارزیابی باید سختگیر باشیم که موفق هستیم یا نه. ستاد در حمایت از شما اقدام خواهد کرد و مانند کوه پشتیبان ادارات تبلیغات اسلامی استان‌هاست و در صورت موفقیت در این مأموریت؛ ان‌شاءالله دیدار مدیران با حضرت آقا میسر خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی در بخشی از سخنان خود به مسئله سیل اخیر پرداخت و از سعهٔ صدر مردم سیل‌زده سخن به میان آورد و گفت: در سفرهایی که به مناطق سیل‌زده داشتم بعضاً کسانی من را می‌شناختند و تنها مسئله‌ای که مطرح می‌کردند این بود که سلام ما را به حضرت آقا برسانید. طبیعتاً در آن شرایط افرادی هم بودند که به‌حق توقع کمک‌رسانی داشتند.


وی افزود: سازمان تبلیغات در خدمت تمامی سازمان‌ها و نهادهای یاری‌رسان به سیل‌زدگان است و تشکیل قرارگاه‌های فرهنگی و تبلیغی و انجام فعالیت‌های میدانی از جمله فعالیت‌های سازمان تبلیغات در مناطق سیل‌زده است و سازمان وظیفه خود می‌داند در کنار سیل‌زدگان انجام‌وظیفه کند.
در ابتدای این جلسه نیز، احمد مداحی دبیر ستاد «بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی» و دبیر برنامه عملیاتی ماه مبارک رمضان، از تعداد برنامه‌های پیش‌بینی‌شده و تعداد مخاطبین آن‌ها به‌صورت تفکیک‌شده گزارشی ارائه داد.

وی در اینباره گفت: طبق برآوردها تعداد مخاطبین برنامه‌های سازمان تبلیغات در کل کشور برای رمضان ۱۴۴۰ هجری قمری حدود ۲۸ میلیون نفر خواهد بود. تعدادی از برنامه‌ها طبق روال سنوات گذشته اجرا خواهد شد و تعدادی دیگر، ازجمله برنامه‌هایی هستند که امسال در برنامه‌ریزی‌ها قرارگرفته و اجرا می‌شوند.

در ادامه این نشست بعد از سخنان مداحی مدیران کل استان‌ها به صحبت در مورد برنامه عملیاتی ماه مبارک رمضان پرداختند و نظرات، پیشنهاد‌ها و سؤالات خود را مطرح کردند.

در بین سخنرانان حجت‌الاسلام سهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران از اهمیت میدان دادن به جوانان سخن گفت و افزود: در مسئله سیل جوانان بخشی از وظایف را بر عهده گرفتند و به‌خوبی کار را پیش بردند.در بحث ماه مبارک رمضان نیز باید از جوانان نخبهٔ استان‌ها در مساجد و مدارس برای تبیین آرمان‌ها و دغدغه‌های انقلاب اسلامی استفاده کرد.

یادآور می‌شود، نشست عملیات ملی رمضان ۱۴۴۰ هجری قمری ویژه مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها از صبح ۳۰ فروردین ۹۸ آغازشده است و تا ساعت ۲۱ همان روز در مجتمع یادمان شهدای هفتم تیر ادامه داشت.

انتهای پیام

captcha