امنیت با مشارکت آحاد مردم تحقق می‌یابد
کد خبر: 3805152
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵

امنیت با مشارکت آحاد مردم تحقق می‌یابد

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان شناسایی تهدیدات در قالب جنگ نرم را از جمله وظایف سربازان گمنام امام زمان(عج) برشمرد و افزود: ایجاد امنیت یکی از وظایف وزارت اطلاعات است و انجام وظایف کارکنان وزارت اطلاعات جز با مشارکت آحاد مردم محقق نمی‌شود.

مهمترین وظیفه سربازان گمنام امام زمان(عج) ؛شناسایی تهدیدات در قالب جنگ نرم

به گزارش ایکنا از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان امروز، 31 فروردین در جمع مدیران استان با بیان اینکه وزارت اطلاعات در سال 62 سازمان‌دهی شد، اظهار کرد: در این وزارتخانه جمعی از نیروهای مخلص و علاقه‌مند به حفظ نظام و انقلاب گرد هم آمدند که نام سربازان گمنام امام زمان‌(عج) با تیزبینی حضرت امام خمینی‌(ره) بر آن‌ها نهاده شد.

وی شناسایی تهدیدات در قالب جنگ نرم را از جمله وظایف سربازان گمنام امام زمان(عج) برشمرد و افزود: ایجاد امنیت یکی از وظایف وزارت اطلاعات است که انجام وظایف کارکنان وزارت اطلاعات جز با مشارکت آحاد مردم محقق نمی‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان شناسایی تهدیدات در قالب جنگ نرم را از جمله وظایف سربازان گمنام امام زمان(عج) برشمرد و افزود: ازآنجاکه این سربازان و وزارتخانه نمی‌توانند فعالیت‌هایشان را به دلیل نوع کار امنیتی و اطلاعاتی که انجام می‌دهند برای مردم بازگو کنند، به همین دلیل مردم با اقداماتشان آشنایی کمی دارند و به حقیقت گمنام هستند.

وی ادامه داد: این سربازان گمنام در عین گمنامی اما آوازه‌ای بزرگ در خدمت‌رسانی به جامعه و تأمین امنیت دارند که در این راستا وجود نهادهای مختلف برای تأمین امنیت مردم پس از تشکیل دولت‌ها و ملت‌ها و تعیین مرزهای جغرافیایی بیش‌ از پیش ضروری بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه کشور چهل سال امن را باوجود این نیروهای مقتدر و مخلص تجربه کرده، بیان کرد:  افتخار می‌کنیم که در دیار پرتلاطم خاورمیانه کشور ما جزیره‌ای امن و باثبات است.

به گفته وی، پیشگیری و مصون‌سازی وظیفه اصلی نیروهای وزارت اطلاعات است اما این وزارتخانه به‌دنبال مچ‌گیری و مقابله نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه شناسایی توطئه‌های مختلف در امور مختلف از جمله امنیتی، اقتصادی و اداری بر عهده وزارت اطلاعات است، افزود: این مقولات می‌تواند امنیت جامعه را با خطراتی مواجهه کند به همین دلیل شناسایی آن‌ها بسیار حاﺋز اهمیت است.

خجسته‌پور مشارکت مردم را در تحقق وظایف نیروهای وزارت اطلاعات  الزامی دانست و یادآور شد: کودتای نوژه از بزرگ‌ترین خطراتی بود که در روزهای نخست تشکیل جمهوری اسلامی ایران نظام را تهدید می‌کرد که با مشارکت مردمی برملا شد و چه‌بسا اگر تماس یک فرد ناشناس نبود لطمات جبران‌ناپذیری به بار می‌آمد.

انتهای پیام

captcha