قرآن بر خودشناسی و معرفت به نفس تاکید دارد
کد خبر: 3805154
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸

قرآن بر خودشناسی و معرفت به نفس تاکید دارد

گروه معارف ــ مدرس دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که «خودشناسی و معرفت به نفس» اولین مسئله‌ای است که قرآن کریم بر آن تأکید کرده است، گفت: قرآن کریم آدمی را به پنج طایفه «بشریت، انسانیت، آدمیت، اولوالالباب و عبادالرحمان» تقسیم کرده ست.

قرآن بر خودشناسی و معرفت به نفس تاکید دارد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، علی اسدالهی، مدرس دانشگاه‌های استان، امروز در جلسه اخلاق کارکنان سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی به‌مناسبت نیمه شعبان با بیان این‌که «خودشناسی و معرفت به نفس» اولین مسئله‌ای است که قرآن کریم بر آن تاکید کرده است، افزود: قرآن کریم آدمی را به پنج طایفه «بشریت، انسانیت، آدمیت، اولوالالباب و عبادالرحمان» تقسیم کرده است.

وی با معرفی کتاب «امام زمان(عج) از ولادت تا ظهور» از علامه رفیعی، اظهار کرد: طبق روایات یاران امام زمان(عج) به چهار گروه «اوتاد، ابدال، انصار و اصحاب» تقسیم می‌شوند که فقط اصحاب امام زمان(عج) 313 نفر هستند.

وی با تاکید بر این‌که جاودانه بودن دومین مسئله‌ای است که در قرآن کریم بر آن تاکید شده است، گفت: بدین صورت که انسان جاودانه بوده و از عالمی به عالم دیگر منتقل می‌شود.

اسدالهیٰ با بیان این‌که ناقص بودن سومین چیزی است که قرآن بر آن تاکید کرده و می‌فرماید که کامل، خداوند بوده و انسان‌ها ناقص‌اند، افزود: قران کریم بر امیدوار بودن به «رحمت واسعه‌ی الهی، حسیب بودن خداوند و قانون استخلاف(حاکم شدن عدل جهان)» تاکید کرده است.

این استاد دانشگاه با بیان این‌که امام زمان(عج) 69 سال در غیبت صغری بوده و با چهار نواب خاص خود در ارتباط بوده است، اظهار کرد: البته با نواب عامی هم در ارتباط بوده که شیخ مفید یکی از آن‌هاست.

وی با اشاره به وظایف منتظران در خصوص امام زمان(عج)، اظهار کرد: معرفت نسبت به امام زمان(عج) و ائمه اظهار، تزیین (مایه زینت امام(عج) بودن)، ترجیح دادن، ثبات داشتن و همچنین تمسک و توسل به امام زمان(عج) است.
اسدالهی در ادامه بر چهار خصلت که از دید ائمه اطهار(ع) ناپسند است، اشاره کرد و گفت: نباید همدیگر را تحقیر کرده و در مورد ائمه(ع) غلو کنیم؛ همچنین باید مودبانه به زیارت ائمه(ع) مشرف شویم.

انتهای پیام

captcha