احیای شب نیمه شعبان نیاز به فرهنگسازی دارد
کد خبر: 3805176
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰

احیای شب نیمه شعبان نیاز به فرهنگسازی دارد

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان بر فرهنگ‌سازی و تقویت اعمال و فضایل احیای شب نیمه شعبان تأکید کرد و گفت: این شب هم‌ردیف شب‌های قدر قرار دارد و از این موقعیت می‌توان چون شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، برای کسب خیرات و برکات معنوی بهره برد.

احیای شب نیمه شعبان نیاز به فرهنگسازی داردحجت‌الاسلام ولی‌الله مصائبی، معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: احیای نیمه شعبان یکی از اعمالی است که اغلب مردم با آن آشنایی چندانی ندارند و لازم است مبلغان برای ترویج این آیین و تقویت فرهنگ‌سازی اعمال و فضائل احیای شب نیمه شعبان در جامعه پیش‌قدم شوند.
وی ادامه داد: احیای شب نیمه شعبان جزو اعمال مؤکد ائمه معصومین و بهترین فرصت برای خودسازی و تقرب به پروردگار متعال است. این شب هم‌ردیف و همپای شب‌های قدر قرار دارد و از این موقعیت می‌توان چون شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، برای کسب خیرات و برکات معنوی بهره برد و نهایت تلاش را برای کسب فیض داشت.
معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه طی سال گذشته در تعدادی از مساجد استان زنجان احیای نیمه شعبان برگزار شد، ابراز کرد: امیدواریم امسال تعداد این مساجد با فرهنگ‌سازی درست، افزایش یابد.
این مسئول خاطرنشان کرد: نیمه شعبان ولادت بزرگواری است که در این روز زمین را با قدم مبارک خویش منور ساخته و جایگاه والایی دارد و باید فلسفه این شب و روز مهم به خوبی در جامعه تبیین شود و انتظار و مهدویت تنها راه رسیدن به تمدن اسلامی است.
مصائبی با اشاره به وجود روایات متعدد در ارتباط با نیمه شعبان ابراز کرد: روایات زیادی از پیامبر اکرم (ص) و علمای اهل سنت هم نقل‌شده که فضیلت‌های بسیاری برای عبادت و راز و نیاز در شب و روز نیمه شعبان وجود دارد.
وی تصریح کرد: برای تحقق جامعه ایمانی توجه به توصیه مقام معظم رهبری الزامی است که در گام دوم انقلاب اسلامی به موضوع مهم سبک زندگی اسلامی، دو عنصر اخلاق و معنویت، امید به آینده، عدالت محوری تأکید فرموده‌اند و برای تربیت جامعه ایمانی و عمل به منویات بزرگان دین احیای شب نیمه شعبان یکی از بهترین فرصت‌ها است و باید غنیمت شمرد و بهره برد.
انتهای پیام
captcha