رعایت حق‌الناس در رأس همه برنامه‌ها باشد
کد خبر: 3805178
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
امام جمعه موقت بوکان:

رعایت حق‌الناس در رأس همه برنامه‌ها باشد

کانون خبرنگاران نبأ ــ ماموستا سیدخالید رسول‌زاده گفت: هدف از اهدای مسئولیت به انسان، امتحان او از جانب خداوند است؛ پس باید رعایت حق‌الناس در رأس همه برنامه‌ها باشد و این نباشد هر کسی که مسئولیتی برعهده گرفت فقط به فکر اطرافیان خویش باشد و حق دیگران را نادیده بگیرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ ماموستا سیدخالید رسول‌زاده، امام جمعه موقت بوکان، 30 فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن حمد و ثنای خداوند متعال و دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به شکرگزاری نعمت‌های خداوند، گفت: شکر نعمت‌های خداوند یعنی قدر دانستن و اعتراف به نعمت‌های بی‌پایانی که در لحظه لحظه زندگی آن را می‌بینیم و  درک می‌کنیم.
وی با بیان اینکه خداوند متعال انسان‌ها را خلق کرد تا شکر خدا را به جای بیاورند، افزود: باید شکر هر نعمتی را که خدواند برای ما قرار داده است، جداگانه و در جای خود به جای آوریم.
امام جمعه موقت بوکان با اشاره به روند خلق انسان، اظهار کرد: اعمال زشت و ناپسند همان نافرمانی الهی است. بنا به فرموده نبی مکرم اسلام(ص)، چهار چیز انسان شاکر را از دیگر انسان‌ها متمایز می‌کند، قلب شاکری که قدرشناس خداوند است، زبانی که یاد و ذکر خدا را می‌کند، و چشم و گوش او که غیر از راه خدا در راه دیگری استفاده نمی‌شود.
وی بیان کرد: هدف از اهدای مسئولیت به انسان، امتحان او از جانب خداوند است؛ پس باید رعایت حق‌الناس در رأس همه برنامه‌ها باشد و این نباشد هر کسی که مسئولیتی برعهده گرفت فقط به فکر اطرافیان خویش باشد و حق دیگران را نادیده بگیرد.
ماموستا رسول‌زاده گفت: حل مشکلات مردم، کمک به نیازمندان، رفع موانع برای حل مشکلات مردم همان به جای آوردن شکر نعمت هستند که فرد مسئول باید انجام دهد.
خالد چوروکه
انتهای پیام
captcha