اندیشه‌های مهدوی را عارفانه به دیگران بیاموزانیم
کد خبر: 3805191
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۲
استاد مرکز تخصصی نماز و مهدویت:

اندیشه‌های مهدوی را عارفانه به دیگران بیاموزانیم

کانون خبرنگاران نبأ ــ حمیده لطفیان سرگزی با بیان اینکه با ظهور حضرت مهدی(عج)، گلزار ولایت از نااهلان پاک می‌شود، اظهار کرد: اندیشه‌های مهدوی را عاشقانه بیاموزیم و عارفانه به دیگران بیاموزانیم.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ کرسی آزاد‌اندیشی «نگاه جامع به صحیفه مهدیه» با حضور جمعی از بانوان حوزوی و دانشگاهی، شنبه، 31 فروردین‌ماه در زابل برگزار شد.
حمیده لطفیان سرگزی، مدیر دارالقرآن آیت‌الله سیدجواد حسینی تبریزی خامنه‌ای در سیستان و بلوچستان، در این جلسه با بیان اینکه دعا تنها عرصه خواندن نیست بلکه صحنه شناختن است، گفت: باید از نیایش‌های مهدوی بهره بگیریم تا زیستی معنوی و دل و جانی زنده در پرتو نور مهدوی پیدا کنیم.
وی با بیان اینکه با ظهور حضرت مهدی(عج)، گلزار ولایت از نااهلان پاک می‌شود، اظهار کرد: اندیشه‌های مهدوی را عاشقانه بیاموزیم وعارفانه به دیگران بیاموزانیم.
استاد مرکز تخصصی نماز و مهدویت با اشاره به اینکه معنویت یک امر ضروری و رو به رشد است، بیان کرد: معنویت از دیدگاه صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه عبارت است از نظام باور و عمل بر مبنای معانی و ارزش‌های پویا و ارتباطات محبت‌آمیز و عمیق با خدا، خود، خلق و خلقت که زندگی را ارزشمند و مرگ را معنادار می‌کند.
وی با بیان اینکه دعا الگوی فهم خداشناسی، هستی‌شناسی، انسان‌شناسی و امام‌شناسی است، گفت: همه انسان‌ها با نیایش ارتباط دارند، زیرا نیایش یک نیاز فطری و یکی از روش‌های اندیشه است.
محمود لطفیان
انتهای پیام
captcha