گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب نخستین قدم برای تحقق آن است
کد خبر: 3805234
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵

گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب نخستین قدم برای تحقق آن است

گروه اجتماعی- رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب گام نخست برای تحقق آن است، گفت: ساختارها و چیدمان‌ها باید تغییر یابند و در راستای تحقق بیانیه گام دوم قرار گیرند و در این راستا نقش قوای سه‌گانه بسیار مهم است.

گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب نخستین قدم برای تحقق آن است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، حجت‌الاسلام امیر ابراهیم زاده، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان، امروز در نخستین کرسی گفتمان سازی گام دوم انقلاب گفت: گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب نخستین قدم برای تحقق آن است.

وی با اشاره به توجهی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب برای جوانان قائل شده‌اند و ۴۰ بار لفظ جوان را به‌کار برده‌اند، اظهار کرد: برای ایفای نقش مؤثر جوانان مسئولان باید به آنان میدان بدهند؛ چراکه این جوانان بودند که در مدت هشت سال دفاع مقدس مقابل ۴۵ کشور به سرکردگی صدام، مقاومت و جانفشانی کردند و با اینکه ۱۸ تا ۲۵ سال سن داشتند یک وجب از خاک کشور را به بیگانگان ندادند.

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده تصریح کرد: جوانان با قوت، باور قلبی، شناخت و معرفت نسبت به واقعیت‌ها با هوشیاری، ابتکار، سرعت عمل، همت بلند و اراده قوی می‌توانند در گام دوم انقلاب اسلامی نقش اساسی داشته باشند.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر شناخت، احصای نواقص، کاستی‌ها، نقاط قوت، فرصت‌ها و تهدیدها در گام اول و در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی عنوان کرد: باید با رفع کاستی‌ها و تقویت نقاط قوت با تدوین برنامه‌های راهبردی به سمت قله‌های پیشرفت و سرافرازی حرکت کنیم.

وی تأکید کرد: تا مبانی نظری اندیشه‌های اسلام و اندیشه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی انقلاب در مغز و اندیشه افراد درست نشود، نظام فکری و اندیشه‌ای اصلاح نمی‌شود و در دلها نمی‌نشیند؛ چراکه تا فکر قانع نشود، دل تبعیت نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده با اشاره به اینکه گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب گام نخست برای تحقق آن است، مطرح کرد: ساختارها و چیدمان‌ها باید تغییر یابند و در راستای تحقق بیانیه گام دوم قرار گیرند و در این راستا نقش قوای سه‌گانه بسیار مهم است.

وی یادآور شد: کسی که انگیزه دارد، خسته نمی‌شود و اعتماد به نفسی که در گام اول انقلاب به‌دست آمده، ثابت کرد که مقاومت‌ها، تلاش‌ها و جهاد در عرصه‌های مختلف نتیجه‌بخش است.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، امیدواری را مایه موفقیت دانست و تربیت جوانان در تراز انقلاب اسلامی را از وظایف باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، حوزه‌های معاونت فرهنگی، دانشجویی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و بسیج دانشجویی عنوان کرد.
انتهای پیام

captcha