برپایی مراسم احیای نیمه شعبان در 25 مسجد البرز
کد خبر: 3805254
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳

برپایی مراسم احیای نیمه شعبان در 25 مسجد البرز

گروه معارف- مراسم احیای شب نیمه شعبان همراه با سخنرانی، مولودی‌خوانی و مناجات‌خوانی در 25 مسجد البرز برگزار می‌شود.

برپایی مراسم احیای نیمه شعبان در 25 مسجد البرز

حجت الاسلام کاظم شکری، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز در گفت و گو با ایکنا از البرز با اشاره ویژه برنامه‌های نیمه شعبان درمساجد، اظهارکرد: از جمله برنامه‌های محوری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز، احیای این شب در 25 مسجد شاخص است.
وی افزود: نیمه شعبان با عنوان روز مستضعفان نام‌گذاری شده است و این مهم متناسب با اهمیت روز فرج و رهایی مظلومان و ستمدیدگان از بند ظلم و استبداد است.
این مسئول توضیح داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز با محور قرار دادن بیانیه دوم گام انقلاب در راه مبارزه با استکبار و مقدمه‌چینی برای ظهور حضرت مهدی(عج) با محوریت مساجد، گام برمی‌دارند و در این خصوص با رویکرد فعالیت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، روحیه همبستگی، هم‌افزایی و همدلی خود را افزایش می‌دهند.
شکری توضیح داد: در روایات دینی بر احیای شب نیمه شعبان تأکید شده است که بر اساس آن، این شب به عنوان یکی از شب‌های احتمالی شب قدر نیز مطرح شده که احیای آن در قالب قرائت قرآن، توسل و تضرع به درگاه خدا نیز مستحب است.
وی با اشاره به اهمیت حضور نوجوانان و جوانان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان مهم‌ترین قشر، بیان کرد: فرهنگ سازی احیای شب نیمه شعبان در مساجد با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری به عنوان یک برنامه تربیتی و الهی تلقی می‌شود که در این خصوص با مدیریت کانون‌های مساجد و امام مسجد، می‌توان برنامه‌ریزی های لازم را انجام داد.
این استاد دانشگاه در ادامه از برپایی نشست‌های تبیینی با محوریت مهدویت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خبر داد و گفت: از دیگر برنامه‌های مناسبتی در نیمه شعبان، برپایی نشست با محوریت مهدویت و شناخت ابعاد ظهور است.
سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز تصریح کرد: برپایی ایستگاه های صلواتی، تزئین مسجد و کانون فرهنگی هنری مسجد، برپایی مراسم های سخنرانی و مولودی، تهیه و توزیع نذری در قالب آش، حلیم و ... از دیگر برنامه‌های مناسبت شب نیمه شعبان با محوریت کانون مسجد است.
انتهای پیام

 

 

captcha