برپایی مراسم احیای نیمه شعبان در گلزار شهدای گمنام هرمزگان
کد خبر: 3805272
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵

برپایی مراسم احیای نیمه شعبان در گلزار شهدای گمنام هرمزگان

گروه اجتماعی- مسئول هیئت شهدای گمنام بندرعباس از برپایی مراسم ویژه احیای نیمه شعبان در شهرستان در گلزار شهدای گمنام هرمزگان خبر داد.

برپایی مراسم احیای نیمه شعبان در گلزار شهدای گمنام هرمزگان

حجت‌الاسلام‌ محمدجواد زارع،  مسئول هیئت شهدای گمنام هرمزگان بندرعباس ، در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، گفت: شنبه، 31 فروردین‌ماه مقارن با نیمه شعبان برنامه‌های متنوعی چون سخنرانی و مولودی‌خوانی و قرائت قرآن توسط قاریان در جوار شهدای گمنام هرمزگان با حضور عموم مردم برگزار می‌شود.

مسئول هیئت شهدای گمنام بندرعباس با بیان اینکه اولین سفارش کننده نیمه شعبان  پیامبر خاتم بوده است، افزود: هر آنچه انسان دنبال آن می‌گردد در شب نیمه شعبان است درواقع شب نیمه شعبان شبی است که نباید یک دقیقه آن‌هم به‌غفلت بگذرد.

حجت‌الاسلام‌ زارع اظهار کرد: شب نیمه شعبان باید به‌گونه‌ای عبادت کرد که گویی آخرین عمل ما در این دنیاست و بعد آن  قرار است که با دنیا وداع کنیم تا بدین‌وسیله تلاشمان برای درست شدن اعمالمان بیشتر باشد.

این مقام مسئول با اشاره به سخنان امام علی(ع) فرمودند:تمام خیر و شری که به یک بنده از شب نیمه شعبان امسال تا شب نیمه شعبان سال بعد می‌رسد در این شب تقسیم می‌شود.و هر بنده‌ای که شب نیمه شعبان را احیا گرفته و به شب‌زنده‌داری بپردازد دعایش مستجاب می‌شود.

اعمال شب نیمه شعبان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زارع با اشاره به اعمال شب نیمه شعبان ، ابراز کرد: اعمال مهمی که در شب نیمه شعبان واردشده است و هیئت شهدای گمنام در شب قرار است انجام شود به شرح ذیل است.

این فعال فرهنگی ابراز کرد: قرائت ۳ بار سوره یس، قرائت دعای پرفیض کمیل ، قرائت فرازهایی از دعای پرفیض ندبه و قرائت آیه شریفه« اَمَّن یُّجیبُ المُضطَرَّ اِذا دَعاهُ وَ یَکشِفُ السُّوءَ» وسلام بر اباعبدالله که در اعمال وارده در این  شب تاکید شده است.

مسئول هیئت شهدای گمنام بندرعباس در پایان با بیان مفهوم «مُضطَرَّ» پرداخت و گفت: بر اساس روایتی که از امام صادق(ع) نقل‌شده است ایشان یک مصداق این آیه را امام مهدی دانسته‌اند و در حقیقت ما خداوند را به مُضطَرَّ واقعی امشب یعنی امام زمان (عج)قسم می‌دهیم و ظهور آن حضرت را می‌خواهیم .

انتهای پیام

captcha