پذیرش امام عصر(عج)؛ نیازمند رشد عقلانی جامعه
کد خبر: 3805304
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶

پذیرش امام عصر(عج)؛ نیازمند رشد عقلانی جامعه

گروه اجتماعی- کارشناس مسایل راهبردی پذیرش امام زمان(عج) و تعجیل در فرج را نیازمند دوری از رویکردهای نفسانی و رشد عقلانی جامعه دانست.

پذیرش امام عصر(عج)؛ نیازمند رشد عقلانی جامعه

به گزارش ایکنا ازسمنان علیرضا پورمسعود، کارشناس مسایل راهبردی بامداد یکشنبه 1 اردیبهشت در مراسم گرامیداشت ولادت امام زمان(عج) و نیمه شعبان در مسجد سیدالشهدا(ع) سمنان با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد جایگاه امامان(ع) را درک نمی کنیم و برای رفع این چالش نیازمند تربیت و رشد عقلانی هستیم اظهار کرد: امامان معصوم(ع) در هر محیطی برای رشد و کرامت مردم تلاش کردند و تمام سختی هایی که متحمل شدند برای رستگاری مردم بود.

پورمسعود ادامه داد:  فهم شان امامان معصوم(ع) بسیار سخت است و ظهور امام زمان (عج) به نوع عمل و کردار ما ارتباط دارد که در این راستا برای امامان معصوم(ع) در هر دوره‌ای سختی‌های زیادی ایجاد شد و این بزرگان دین اسلام همواره برای کرامت انسانی در تلاش بودند.

وی با اشاره به اینکه شرایط سخت اقتصادی، نزول و ربا، فساد اخلاقی و بسیاری از بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی شرایط را برای اصلاح جامعه جهانی از سوی امام زمان(عج) فراهم کرده اذعان کرد: نباید برداشت غلط از انتظار نداشته باشیم، امام زمان (عج) با حرف و گفتار ظهور نمی کند و ایجاد این شرایط با اتخاذ رویکردهای علمی امکان پذیر است.

این کارشناس مسایل راهبردی تعجیل در فرج امام زمان(عج) را به عملکرد و اقدام شیعیان وابسته دانست و افزود: برای تعجیل در این امر باید همواره دعا کرد که بر این اساس رشد عقلانی مردم برای پذیرش ظهور امام عصر(عج) ضروری است و باید در این بخش از رویکردهای نفسانی دوری کرد.

وی اضافه کرد: برای پذیرش امام زمان(عج) باید بیقرار باشیم و در شب ولادت امام دوازدهم طوری باشیم که پذیرش عقلانی برای تعجیل در فرج حضرت فراهم‌ شود.

پورمسعود با بیان اینکه کشورهای جهان اکنون در جست و جوی فردی برای نجات خود از گرفتاری‌ها هستند، ادامه داد: مردم در آستانه ظهور امام زمان(ع) منجی خود را درمی‌یابند.

انتهای پیام

captcha