انتظار مطلوب، مسئولانه و سازنده است
کد خبر: 3805312
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

انتظار مطلوب، مسئولانه و سازنده است

گروه معارف- امام‌جمعه الوند گفت: انتظار مطلوب، انتظاری پخته، مسئولانه و سازنده است که در نگاه ائمه معصوم نیز وجود داشته است.

انتظار مطلوب مسئولانه و سازنده است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود مهدوی امام‌جمعه الوند در گفت‌وگو با ايكنا از قزوین اظهار کرد: انتظار یکی از موضوعاتی است که همواره مورد بحث مردم و علما بوده است.
وی افزود: در روایات داریم که پیامبر اکرم (ص) در ارتباط با انتظار گفته‌اند بهترین عبادت‌ها انتظار فرج است؛‌ حضرت علی (ع) نیز فرموده‌اند که بهترین عبادت‌ها برای کسی است که در انتظار فرج بوده است.
امام‌جمعه الوند یادآور شد: کسی که در انتظار باشد و بمیرد همانند کسی است که در خیمه و یا مرکز فرماندهی امام عصر از بین رفته است.
وی اضافه کرد: در روایت دیگری داریم کسی که منتظر حضرت است همانند کسی است که در رکاب رسول خدا خنجر زده است.
مهدوی بابیان اینکه انتظار به معنای امید و آمادگی برای زندگی بهتر است گفت: همان‌گونه که اگر شخصی فرزندش بیمار شود در انتظار بهبود فرزندش است و در این راستا دست روی دست نمی‌گذارد و نظاره‌گر عذاب فرزندش نیست؛ برای انتظار نیز باید تلاش کرد.
وی ادامه داد: بخشی از انتظار به آن برمی‌گردد که مشکلات موجود باید برطرف شود و آینده‌نگری و حرکت از وضع موجود به وضع مطلوب نیز باید مدنظر قرار گیرد.
این مسئول تأکید کرد: بعضی فکر می‌کنند انتظار یعنی بی‌مسئولیتی و یک انتظار خام، که این طرز فکر نادرست است و باید اصلاح شود زیرا انسان نباید بی‌تفاوت نسبت به عمل خود و عمل جامعه خود باشد و باید تلاش مضاعف کند.
وی اعلام کرد: انتظار مطلوب انتظاری پخته مسئولانه و سازنده است که در نگاه ائمه معصوم ما نیز وجود داشته است؛ ضمن اینکه عوامل زیادی می‌تواند زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) را نزدیک کند.
مهدوی تصریح کرد: بعضی بر این باورند که با ظهور حضرت مهدی همه مشکلات حل می‌شود البته همین‌طور است اما ما هم باید تلاش کنیم.
امام‌جمعه الوند در پایان عنوان کرد: بحث خودسازی انسان، خودسازی فردی و شخصی باید موردتوجه قرار گیرد؛ به معنای آنکه انسان ازنظر فردی باید خودش را اصلاح کند و به بالاترین سطح اندیشه و آگاهی روحی برسد و از بی‌فکری‌ها، حسادت‌ها و اختلافات کناره‌گیری کند.

انتهای پيام

captcha