مراسم چهارمین سالگرد درگذشت صادق آئینه‌وند برگزار می‌شود
کد خبر: 3805326
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳

مراسم چهارمین سالگرد درگذشت صادق آئینه‌وند برگزار می‌شود

گروه اندیشه ــ مراسم گرامیداشت چهارمین سالگرد درگذشت صادق آئینه‌وند، چهره ماندگار تاریخ اسلام و رییس فقید پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، این مراسم توسط بنیاد آئینه‌وند و با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، روز پنجشنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه، ساعت 15 با سخنرانی محمد سروش محلاتی با موضوع «آئینه‌وند و دغدغه اتصال به ریشه و انطباق با نیاز» و جمعی از اصحاب علم و فرهنگ، در مرکز همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد.

صادق آئینه‌وند دانش‌آموخته دکترای تاریخ اسلام از دانشگاه القدیس یوسف لبنان، استاد دانشگاه تربیت مدرس و رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بود. از او در حدود ۱۰۰ مقاله و ۳۳ ترجمه و تألیف به یادگار مانده است. آئینه‌وند در ۱۶ دی ۱۳۹۲، چند ماه پس از آغاز کار دولت حسن روحانی، طی حکمی به عنوان رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منصوب شده بود.
او همچنین به‌عنوان عضو هیئت علمی نمونه کشوری، چهره فرهیخته استان همدان و چهره ماندگار در سال ۱۳۸۵ انتخاب شده بود. صادق آئینه‌وند، چهره ماندگار تاریخ و استاد دانشگاه در رشته تاریخ اسلام که ریاست پژوهشگاه علوم انسانی را به‌عهده داشت، در اردیبهشت ۹۴ پس از یک دوره کوتاه بیماری، درگذشت.

یادآور می‌شود، مرکز همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در تهران، بزرگراه شهید حقانی( غرب به شرق)، بلوار کتابخانه ملی واقع است.

انتهای پیام

captcha