میل به عدالت‌خواهی فلسفه اعتقاد به منجی
کد خبر: 3805327
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

میل به عدالت‌خواهی فلسفه اعتقاد به منجی

گروه معارف ــ فطرتهای انسانی گرایش به عدل و نابودی ظالم دارد؛ در همه ادیان منتظر ظهور منجی برای گسترش عدالت در جهان هستند.

همه انسان‌هایی که دارای سرشت پاک و الهی هستند، خود به خود به سمت عدالت‌خواهی، نابودی ظالمان و یاری مستضعفان کشش دارند. عالم هستی به سمتی حرکت می‌کند که هر کس با هر دین ومیل به عدالت‌خواهی فلسفه اعتقاد به منجی/فطرت‌های انسانی گرایش به حکومت عدل‌گستر دارند زبانی، سیاه و سفید می‌خواهد که گسترش عدالت را در جهان ببینند و مسیح، بودا، یهود و مسلمان هرکدام با عقاید خود میل به یک جامعه عدالت محور دارند.
فطرت‌های انسانی به سمت یکدیگر میل ‌دارند و جاذبه‌ای وجود دارد که انسان‌های پاک را به سمت خود می‌کشاند، بحث عدالت‌خواهی، انتظار و تشکیل حکومت جهانی با عدل و داد همه انسان‌ها را به سمت خود می‌کشاند.
همه به انواع مختلف برای زمینه‌سازی ظهور تلاش می‌کنند، برای اینکه ظهور اتفاق بیفتد، تا حرکتی از ناحیه خودمان نباشد کاری صورت نخواهد گرفت و باید تک تک نسل‌ها وسیله‌ای برای ظهور باشند.   
نمی‌خواهیم بگوییم شخص امام زمان کیست بلکه این فطرت الهی است که انسان‌ها منتظر ظهور منجی هستند حال هر کس اسم آن را هرچه می‌خواهد بگذارد؛ برخی معتقدند امام زمان می‌خواهد به وجود بیاید، برخی معتقدند امام زمان مسیح است که برمی‌گردد؛ در واقع همه به یک منجی اعتقاد دارند.
 کسی که می‌گوید منجی وجود ندارد می‌خواهد بگوید چیزی که شما می‌گویید، نیست؛ چرا که اگر همه به سمت عقایدی بروند که مسلمانان در انتظار آن هستند، این قدرت مسلمانان را بیشتر بیشتر می‌کند و با این موضوع مخالف هستند.
همچنین، اگر بحث معجزه بودن طول عمر کنار بگذاریم، در شرایطی که انسان طوری زندگی کند که با مسائل طبیعی زندگی و هستی سازگار باشد می‌تواند عمر طولانی داشته باشد و سلسله ارتباطات معنوی به عالم مادی باعث می‌شود که افراد جاودان شوند.
انتهای پیام
captcha