تجلیل از آیت الله عیسی قاسم به‌عنوان «مهدی‌یاور» سال 98 در قم
کد خبر: 3805332
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲

تجلیل از آیت الله عیسی قاسم به‌عنوان «مهدی‌یاور» سال 98 در قم

آیت الله «شیخ عیسی قاسم» رهبر معنوی شیعیان بحرین، شنبه شب در آیین ویژه برنامه های نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران به عنوان مهدی یاور سال 1398 انتخاب و از وی با اهدای تندیس تقدیر شد.

به گزارش ایکنا به نقل از ایرنا، تولیت مسجد مقدس جمکران، در این آیین گفت: هر سال یک نفر از چهره های برجسته جهان اسلام به عنوان مهدی یاور سال در مراسم عظیم نیمه شعبان معرفی می شود که افتخار داریم امشب آیت الله شیخ عیسی قاسم را به عنوان مهدی یاور سال 98 مسجد جمکران اعلام کنیم.

وی ادامه داد: انتخاب شخصیتی مانند آیت الله شیخ عیسی قاسم به عنوان مهدی یاور سال 98 از جمله افتخارات مسجد مقدس جمکران است.

شب نیمه شعبان از شب های مقدس و ویژه ای است که عبادت در آن آثار فوق العاده ای دارد که احیا و دعای کمیل از جمله اعمال در این شب است.

طرح مهدی یاور سال در سه سال گذشته به صورت مستمر در این مسجد مقدس اجرا شده است، در این سه سال به ترتیب «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان، «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه، «سردار حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» فرمانده حشدالشعبی عراق به عنوان مهدی یاور سال انتخاب شدند و از آنها در گردهمایی بزرگ منتظران در شب نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران تجلیل شده است.

تحولات کشور بحرین و مجاهدت‌های آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور برای مبارزه با جنایت های آل خلیفه، موجب شد تا این عالم بعنوان مهدی یاور سال مسجد مقدس جمکران انتخاب شود.

«احمد قاسم درازی بحرانی» معروف به «شیخ عیسی قاسم»؛ عالم برجسته شیعه، رهبر شیعیان بحرین و رهبر معنوی انقلاب این کشور است. بحرین از 14 فوریه 2011 صحنه انقلاب مردمی ضد رژیم آل خلیفه است و مردم این کشور خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کارآمدن دولتی منتخب در کشورشان هستند. 

انتهای پیام
captcha