وظیفه منتظران موعود دعا و توفیق اطاعت است
کد خبر: 3805360
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷

وظیفه منتظران موعود دعا و توفیق اطاعت است

گروه معارف- مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد کرمانشاه با بیان اینکه نائب امام زمان(عج) ولایت فقیه و مراجع تقلید است، گفت: از وظایف منتظران موعود توفیق اطاعت از نائب ایشان در عصر غیبت است.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام مرتضی جلیلی، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد کرمانشاه امروز در مراسم جشن بزرگ نیمه شعبان که به همت کانون تخصصی مهدویت استان در کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در دعاهای صحیفه سجادیه برای اینکه امام سجاد(ع) مردم را هدایت کنند از زبان دعا استفاده کردند.
وی افزود: امام سجاد(ع) با زبان دعا راهکارهای زندگی را به مردم معرفی می‌کردند.
حجت‌الاسلام جلیلی تصریح کرد: دعایی از خود امام عصر(عج) آمده است که با جمله اللهم الرزقنا توفیق الطاعه شروع شده و وظایف افراد را در زمان غیبت بیان می‌کند.
مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد کرمانشاه گفت: یکی از وظایف منتظران در زمان غیبت این است که از خدا بخواهیم تا توفیق اطاعت را به ما عنایت کند.
وی اظهار کرد: توفیق اطاعت همان رزق مادی و معنوی است و دعاها و تکالیف و وظایف منتظران جزء رزق‌های معنوی خداوند متعال است که به بعضی از بندگانش این توفیق را عطا کرده است.
حجت‌الاسلام جلیلی افزود: باید از خداوند بخواهیم ما را عامل به این تکالیف بگرداند و خداوند ما را موفق کند که بتوانیم این عبادات را انجام دهیم.
مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد کرمانشاه تصریح کرد: نشانه اهل تکلیف و اهل اطاعت از خداوند در این آیه آمده است که «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ» یعنی ای مردم از خدا اطاعت کنید بعد از پیامبر(ص) نیز از ولی امر اطاعت کنید.
وی گفت: یکی از معانی ذکر این است که نشانه اطاعت از خدا و پیامبر اطاعت از ولی امر است و در زمان غیبت امام زمان(عج) باید از روحانیون و مرجع تقلید اطاعت کنیم و اینان نائب امام زمان(عج) هستند.
حجت‌الاسلام جلیلی عنوان کرد: خداوند فرموده نائب ویژه امام زمان(عج) همان مراجع تقلید و ولایت فقیه است که امام خمینی(ره) هم در منویاتی بیان کردند که ولی‌فقیه استمرار رسول خدا و انبیا است.
انتهای پیام

captcha