وزارت ارشاد هیچ کتابی را از حضور در نمایشگاه منع نکرده است
کد خبر: 3805375
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰

وزارت ارشاد هیچ کتابی را از حضور در نمایشگاه منع نکرده است

در حالی که نمایشگاه کتاب تهران کمتر از سه روز دیگر آغاز به کار می‌کند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید هیچ کتابی را برای حضور در این رویداد توقیف نکرده است.

به گزارش ایکنا، مهر نوشت: در آستانه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برخی از نویسندگان و ناشران کشور در فضای مجازی با انتشار اخباری از توقیف و یا عدم اجازه برخی از آثارشان در نمایشگاه کتاب یاد می‌کنند.

در همین رابطه در روزهای اخیر همسر کوروش اسدی که در تیرماه سال ۱۳۹۶ درگذشت، اعلام کرده است که رمان «کوچه ابرهای گمشده» از این نویسنده در آستانه چاپ چهارم توقیف شده است و کیهان خانجانی نیز از عدم انتشار چاپ تازه رمان «بند محکومین» خبر داده است.

در همین زمینه خبرنگار مهر با محمد جواد مرادی‌نیا مدیر بخش نظارت بر ناشران داخلی نمایشگاه کتاب و مدیرکل اداره دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تماس گرفته و مراتب این اتفاق را جویا شد.

مرادی‌نیا بدون تکذیب برقراری چنین تماس‌هایی با ناشران عنوان کرد که از سوی اداره متبوع وی در این زمینه با ناشران تماسی برقرار نشده است و تنها در یک مورد که آن هم سوءتفاهمی بود با ناشر صحبت شده و مراتب در حال پیگیری است.

مهدی سهل‌آبادی مدیر کمیته حراست نمایشگاه بین‌المللی کتاب نیز در همین زمینه به خبرنگار مهر گفت که چنین موضوعی صحت نداشته و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضور هیچ کتابی در نمایشگاه جلوگیری نکرده است.

انتهای پیام

captcha