عمامه‌گذاری ۲۷ طلبه در حوزه علمیه البرز
کد خبر: 3805401
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲

عمامه‌گذاری ۲۷ طلبه در حوزه علمیه البرز

گروه معارف ــ همزمان با سالروز میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج)، آئین عمامه‌گذاری طلاب حوزه‌های علمیه استان البرز برگزار شد.

عمامه‌گذاری 27 طلبه حوزه علمیه البرز

به گزارش ایکنا از البرز، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه کرج، در این آئین که بعدظهر روز یکشنبه، یکم اردیبهشت‌ماه همزمان با سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) برگزار شد، 27 نفر از طلاب حوزه‌های علمیه استان البرز در حوزه علمیه امام صادق(ع) ملبس به لباس روحانیت شدند.
آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج در این مراسم معنوی با بیان اینکه گام اول انقلاب 40 سال به طول انجامید، بیان کرد: گام اول که همراه با سختی و دشواری فراوان بود پشت سر گذاشته شد و هم‌اکنون «گام دوم» باید با بالندگی، گستردگی و سرعت بیشتری برداشته شود.
امام‌ جمعه کرج در ادامه به نقش روحانیت در «گام دوم» انقلاب پرداخت و افزود: روحانیت در 40 ‌ساله دوم انقلاب باید آسیب‌های گذشته را شناسایی و بر اساس آن برای آینده برنامه‌ریزی کند.
حسینی‌همدانی با تأکید بر اینکه روحانیت در «گام دوم» انقلاب باید در وسط میدان باشد، تصریح کرد: روحانیت باید در این برهه زمانی مدیریت فکری جامعه را از دست ندهد و با تجهیز به سلاح علم و تقوا مقابل مفاسد و مظالم بایستد.
وی مبارزه با ظلم، فساد و هواپرستی کسانی که فرصت‌طلبی می‌کنند را از وظایف اصلی روحانیت دانست و بیان کرد: گاهی کسانی به اسم دین، دفاع از انقلاب و اسلام به دنبال منافع شخصی خود می‌روند و برخلاف اسلام و قرآن عمل می‌کنند که باید به‌طورجدی با آن‌ها مقابله کرد.
امام جمعه کرج  در بخش دیگری از بیانات خود در توصیه‌هایی به طلاب تازه مبلس شده، گفت: باید با نیت خالص معرفت خود را به خدا و اهل‌بیت افزایش دهید و ضمن درک شرایط اجتماعی، اولویت‌ها را شناسایی و در راستای آن عمل کنید.
امام جمعه کرج بابیان اینکه با پیشرفت تکنولوژی انتقال ارزش‌ها و فرهنگ با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد، ابراز داشت: امروز رسانه‌های بیگانه باقدرت و سرعت علیه اسلام و تشیع فعالیت می‌کنند که این امر وظایف طلبگی و روحانیت را مضاعف می‌کند.
وی در ادامه بابیان اینکه پیشرفت تکنولوژی هم زمینه سقوط و هم زمینه سعود را فراهم می‌کند، تصریح کرد: امروزه با استفاده از این ابزار قدرتمند می‌توان سریع‌تر به منابع و مراجع مختلف دست پیدا کرد و از آن برای تحصیل و رشد استفاده کرد.
یادآور می‌شود، در این مراسم معنوی که با حضور خانواده‌های طلاب برگزار شد یکی از مداحان اهل‌بیت(ع) در وصف حضرت قائم(عج) مدیحه‌سرایی کرد.
انتهای پیام

captcha