سه روستای سیستان به دلیل سیلاب تخلیه شدند
کد خبر: 3805411
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰

سه روستای سیستان به دلیل سیلاب تخلیه شدند

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: روز گذشته آب ورودی به سیستان از رودخانه هیرمند سبب تخریب بخشی از سیل‌بند نیمروز شد و به‌دنبال آن، جهت جلوگیری از بروز مشکلات، مردم سه روستای این منطقه مجبور به تخلیه روستاها شدند.

رسول راشکی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: روز گذشته آب ورودی به سیستان از رودخانه هیرمند سبب تخریب بخشی از سیل‌بند نیمروز شد و به‌دنبال آن، جهت جلوگیری از بروز مشکلات، مردم سه روستای این منطقه مجبور به تخلیه روستاها شدند.
وی با اشاره به اینکه نیروهای امدادی در حال ترمیم سیل‌بند هستند، افزود: در حال حاضر چهار مکان با ظرفیت 500 خانوار در شهرستان هیرمند برای اسکان اضطراری سیل‌زدگان پیش‌‌بینی شده که افراد در حال انتقال به این اماکن امن هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: همزمان با شدت یافتن سیلاب ورودی به منطقه سیستان، تمامی نیروهای امدادگر منطقه در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند تا خدمات را در کمترین زمان ممکن به هموطنان ارائه دهند.
وی ادامه داد: سیلاب موجب مسدود شدن مسیرهای ارتباطی در منطقه سیستان شده؛ بنابراین از هم‌استانی‌ها تقاضا داریم تا اطلاع ثانوی از تردد در این مسیرها به‌خصوص حاشیه رودخانه‌های محلی خودداری کنند.
یادآور می‌شود، طبق اعلام اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای زابل، هم‌اینک مسیرهای بنجار ـ هیرمند، نیاتک ـ هیرمند و هیرمند ـ زابل بر اثر جاری شدن سیلاب، بسته است.

انتهای پیام

captcha