6 کشته و 44 زخمی در حادثه اتوبوس زائران کوهدشتی
کد خبر: 3805416
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸

6 کشته و 44 زخمی در حادثه اتوبوس زائران کوهدشتی

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل هلال‌احمر لرستان از کشته شدن شش نفر و زخمی‌ شدن ۴۴ نفر در تصادف اتوبوس حامل زائران کوهدشتی مسجد جمکران خبر داد.

۵۰ کشته و زخمی در حادثه اتوبوس زائران کوهدشتیبه گزارش ایکنا از لرستان، صارم رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان لرستان، امروز، دوم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این اتوبوس حامل زائران شهرستان کوهدشت بود که از مسجد جمکران به سمت شهر کوهدشت در حرکت بودند.
وی با ذکر این مطلب که این اتوبوس در سه‌راهی چالانچولان، مسیر دورود به خرم‌آباد در حال تردد بوده که متأسفانه ساعت ۲۱ و ۱۰ دقیقه شامگاه یک‌شنبه، یکم اردیبهشت‌ماه دچار سانحه شده است، اضافه کرد: متأسفانه بر اثر واژگونی این اتوبوس شش نفر کشته و ۴۴ نفر زخمی شدند.
رضایی با اشاره به این‌که یک کودک نیز در جمع کشته‌شدگان این سانحه است، اظهار کرد: مصدومان این حادثه توسط نیروهای امدادی هلال‌احمر و اورژانس به بیمارستان درود منتقل شده‌اند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان از پایداری حال مصدومان این حادثه خبر داد و گفت: در حال مصدوم بدحال با وضعیت وخیم نداریم.

بنا براین گزارش، فرحناز نازاریان، حیات‌بانو دانشوری، بانور شمینه‌پور، امیرحسین پیریان و کیمیا کریمی هستند و اسامی مصدومان حادثه نیز عبارت‌از کبری پیریان، سمیه نباتی، عذرا رستمی، فاطمه صادقی، صدیقه ملکشاهی، فاطمه گراوند، صدیقه پیریان(اعزام به بروجرد)، حسین درویشی‌زاده(راننده)، کیانا نباتی، مینا رشنو، محمدطاها رشنو، فرنگ قربانی، کبری گراوند، ابوالفضل مهدی، محمدطاها مهدی، پرگل هکی، آذر سلگی، صغری مهدوی، سوسن یاریار(اعزام به بروجرد)، فرشته حیدری، فاطمه میرزایی، نقره پریان، کوثر پریان(اعزام به بروجرد)، زینب عباسی، گل‌بانو کرمی(اعزام به بروجرد)، فرصت رستمی، منیژه نورخدایی، مهوش زارعیان، فرحناز ده‌پهلوانی( اعزام به بروجرد)، عنبر طلابیگی، مریم محمدی، شهناز کریمی(اعزام به بروجرد)، هانیه مؤمنی، نرجس مهدی‌نیا، نجمه مؤمنی(اعزام به بروجرد)، بلور نازاری، سعید زارعی و بتول پارسایی هستند.

خستگی راننده؛ علت واژگونی اتوبوس زائران ‌لرستان

مرتضی چغلوند، رئیس پلیس راه لرستان در تشریح علت واژگونی شب گذشته اتوبوس در محور بروجرد به دورود اظهارکرد: بر اساس نظرات کارشناسی خستگی و خواب‌آلودگی راننده دلیل این سانحه دلخراش بوده است.
وی در خصوص استاندارد بودن اتوبوس زائران کوهدشتی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش ارسالی تاریخ اتوبوس واژگون شده ساخت 1388 بود و غیر استاندارد نبوده است.
رئیس پلیس راه لرستان با بیان این‌که یک تیم کارشناسی از ناجا تهران برای بررسی حادثه واژگون شدن اتوبوس بر سر صحنه حاضر شد، افزود: همچنین تیم نظارتی از لرستان نیز بر فرایند کارشناسی حاضر بودند.

انتهای پیام

captcha