برگزاری جشنواره خیران مدرسه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3805420
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴

برگزاری جشنواره خیران مدرسه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشنواره خیران مدرسه‌ای و با حضور خیری که مدرسه را ساخته است، خبر داد.

برگزاری جشنواره خیران مدرسه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، هادی زارع‌پور، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، یکم اردیبهشت‌ماه در نشست رؤسای آموزش و پرورش استان در بهمئی، گفت: این جشنواره‌ها به صورت مدرسه ای و با حضور خیری که مدرسه را ساخته است، برگزار می‌شود
وی افزود: در این جشنواره فرهنگیان و اهالی هر منطقه بویژه اولیا دانش آموزان حضور دارند و کمک‌های جمع‌آوری شده برای تجهیز و مدرسه سازی در آن منطقه هزینه می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این جشنواره‌ها، مقدمه‌ای برای بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان است که نیمه دوم خرداد امسال برگزار می‌شود.
زارع‌پور در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته معلم،‌ بیان کرد: از ۱۴۲ معلم نمونه شهرستانی، منطقه و ۲۲ معلم نمونه استانی تقدیر می‌شود.
وی از ایجاد تفاهم‌نامه اداره با مدرسه در سال ۹۸ خبر داد و عنوان کرد: تمامی فعالیت‌های مدرسه براساس این تفاهم نامه اجرا می‌شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد توانمندسازی نیروی انسانی،مسابقات فرهنگی،هنری،آموزشی، ورزشی و فرهنگ سازی شعار سال در زمینه رونق اقتصادی و تولید برنامه ریزی برای اجرایی کردن گام دوم انقلاب و ایجاد کمیته پیشگیری از نرخ تکرار پایه را از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش در سال ۹۸ اعلام کرد.
زارع‌پور از اجرای طرح ارتقاء آگاهی دانش آموزان دختر با جایگاه و نقش نهادهای مدنی خبر داد و تصریح کرد: این طرح با مشارکت برخی دستگاه‌ها و در بخش امور بانوان اجرا می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت ۱۶ مرکز یادگیری محلی در حوزه سواد آموزی، ابراز کرد: نظارت بر این مراکز و ارزیابی مستمر برای رؤسای آموزش از اولویت‌هاست.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: نامه وزیر آموزش و پرورش مهمترین سرفصل برای اولویت فعالیت در نهضت سوادآموزی است و رؤسای آموزش و پرورش باید براساس مفاد آن به اجرا همت بگمارند.
همچنین، پیروز کرمی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز گفت: براساس برنامه جذب خیرین در صورتی که خیر ۳۰ درصد هزینه ساخت یک فضا را تامین کند اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ۷۰ درصد دیگر را تامین می‌کند.
وی از ایجاد مدارس سبز برای نخستین بار در استان خبر داد و افزود: در این مدارس از انرژی‌های تجدیدناپذیر استفاده خواهد شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان جایگزینی بخاری‌های نفتی و استاندارد سازی- تکمیل طرح‌های نیمه تمام و صنعتی سازی ساختمان‌های دو و سه کلاسه را از اولویت‌های برنامه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اعلام کرد.
بنابراین گزارش، همچنین، علی شیر زهرایی، معاون آموزش ابتدایی نیز برنامه‌های کیفی بخشی، جشنواره‌های تدریس و توجه ویژه به ساماندهی نیروی انسانی در حوزه ابتدایی را از مهمترین مواردی عنوان کرد که رؤسای آموزش و پرورش باید به آن اهتمام ورزند.
همچنین، سیدحمدالله خواهش نیک، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان نیز گفت: دو برنامه اجرایی جدید با عنوان جشنواره الگوهای برتر تدریس و نشست‌هایی کتابخوانی در مراکز یادگیری محلی برای نخستین بار در حوزه سوادآموزی انجام می‌شود.
وی افزود: بهره گیری از ظرفیت شوراهای پشتیبانی سواد آموزی، گروه بهبود کیفیت مراکز یادگیری محلی، اجرای طرح‌های مکمل سوادآموزی، مسابقات و طرح‌های ملی بویژه نماز کلید بهشت همراه با پوشش فعالیت‌ها در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم از مهمترین برنامه‌های حوزه سوادآموزی است.
انتهای پیام

captcha