نیمه شعبان؛ زمانی برای بیعت مجدد با امام زمان(عج)
کد خبر: 3805430
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹

نیمه شعبان؛ زمانی برای بیعت مجدد با امام زمان(عج)

گروه فرهنگی ــ رئیس تبلیغات اسلامی قروه نیمه شعبان را زمانی برای انجام بیعت مجدد با امام زمان(عج) دانست و گفت: بر اساس روایاتی از رسول اکرم(ص) اگر شخصی بمیرد و امام زمان خویش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، جشن بزرگ ولادت با سعادت حضرت مهدی(عج) به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان با حضور مسئولان و آحاد مردم دیروز، یکم اردیبهشت ماه در سالن مجتمع فرهنگی نور تبلیغات اسلامی قروه برگزار شد.
حجت‌الاسلام علی محسن منتشلو، رئیس تبلیغات اسلامی قروه  نیمه شعبان را زمانی برای انجام بیعت مجدد با امام زمان دانست و اظهار کرد: بر اساس روایاتی از رسول اکرم (ص) اگر شخصی بمیرد و امام زمان خویش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.
وی با اشاره به فراهم کردن شرایط ظهور برای امام زمان افزود: این آمادگی باید از دوره زندگی کنونی آغاز و فراهم شود؛ این آمادگی را باید در سلوک فردی، سلوک اجتماعی و در ارتباط با دیگران تمرین کنیم و از درون آغازی برای این کار داشته باشیم تا در آن آزمون بزرگ سربلند و موفق باشیم.
حجت‌الاسلام محمودی، از اساتید حوزه و دانشگاه استان همدان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه بحث امامت یک بحث راهبردی است، گفت: مهمترین بخش دین، بخش اعتقادی آن است و در اعتقادات جایگاه امامت، جایگاه ویژه‌ای است.
وی افزود: نباید دست خود را از اهل بیت عصمت و طهارت کوتاه کنیم زیرا در این صورت سبب گمراهی خود شده‌ایم و در ضلالت فرو خواهیم رفت.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حدیث قدسی که در آن پروردگار متعال خطاب به انسان می‌فرمایند: همه چیز را برای تو آفریده ام و تو را برای خودم آفریده‌ام، بیان کرد: امامت عنصری است که همچون معلم انسان را در مسیر خودسازی و رسیدن به اهداف عالیه ملکوتی همراهی می کند.
حجت‌الاسلام محمودی افزود: امروز هر شخصی در جایگاه خود برخی رسالت ها دارد که باید به آن عمل کند و در رأس آن رسالت‌ها، دستوراتی است که در قالب وظائف منتظران به ما رسیده است.
وی همچنین با تمثیل به هماهنگی اعضای بدن و اینکه مرکزی برای این هماهنگی به نام مغز هست، یادآور شد: امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف مرکز هماهنگی عالم بشر است و بر اساس روایات اسلامی اگر امام در این مرکز نباشد عالمی باقی نخواهد ماند.
یادآور می‌شود؛ در ادامه این مراسم معنوی شاعران و مدیحه سرایان به قرائت شعر و مدح حضرت مهدی(عج) پرداختند و در پایان جلسه از خانواده شهید مدافع حرم منوچهر سعیدی و همچنین برگزیدگان دوره مهدویت شهرستان تجلیل شد.
انتهای پیام

captcha