آغاز ثبت‌نام دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن در لرستان
کد خبر: 3805458
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰

آغاز ثبت‌نام دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن در لرستان

گروه فرهنگی ــ ثبت‌نام و ارسال آثار به هشتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن، از یکم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت ادامه داد.

آغاز ثبت‌نام دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، ثبت‌نام و ارسال آثار به هشتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن‌کریم، از یکم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا 31 اردیبهشت‌ماه ادامه داد.
بنابراین گزارش؛ از ویژگی‌های این دوره، اعطای مدرک به پیشکسوتان بالای 50 سال در امر قرائت و تدریس است که براساس مصوبه اخیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، پیشکسوتانی که متقاضی دریافت مدارک ارزیابی هستند، می‌توانند براساس فراخوانی که از سوی شورای عالی قرآن منتشر شده، با ارائه مستندات خود در بخش نظری و عملی، بدون نیاز به حضور در آزمون‌های مربوطه در یکی‌ از درجات یک تا 3 شرکت کنند.
در دوره هفتم اساتید و قاریان 16 استان شرکت کرده‌اند که در بخش قاریان استان‌های تهران، خراسان رضوی، کرمان، زنجان و مازندران و در بخش مدرسان نیز استان‌های تهران، قم، لرستان، مرکزی و البرز بیشترین شرکت‌کننده را به خود اختصاص داده‌اند، که تعداد شرکت‌کنندگان در دوره هفتم نسبت به دوره قبل‌از آن 27 درصد رشد داشته است.
اولین مرحله از آزمون‌های هشتمین دوره ارزیابی، شامل ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی، در بازه زمانی یک تا 31 اردیبهشت‌ماه سال‌جاری انجام خواهد شد، و علاقه‌مندان به شرکت در این دوره می‌توانند با ثبت‌نام اینترنتی در پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی قرآن به نشانی quranshora.ir بخش سامانه ارزیابی، و ارسال آثر خود به دبیرخانه شورای ارزیابی، در این آزمون شرکت کنند.
نتایج آزمون این مرحله در تیرماه سال‌جاری اعلام و سایر مراحل نیز مطابق تقویم اجرایی در سال 98 ادامه و نهایتاً با صدور مدرک تخصصی در اسفندماه سال‌جاری به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام

captcha