مذهب فرصتی برای زندگی در صلح است
کد خبر: 3805470
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
آندرا مورگن:

مذهب فرصتی برای زندگی در صلح است

گروه هنر ــ تهیه‌کننده و کارگردان ایتالیایی گفت: فیلم‌های معنوی راهی برای کار با یکدیگر و زندگی بهتر بوده و سینمای ایران یکی از بهترین نمونه‌های این سینما است.

مذهب فرصتی برای زندگی در صلح استبه گزارش ایکنا به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، آندرا مورگن، تهیه‌کننده و کارگردان ایتالیایی جشنواره مذهب امروز است. وی یکی از میهمانان سی و هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر است.

چه چیزی شما را برای آمدن به ایران مشتاق کرد؟

برای دومین سال پیاپی در جشنواره فجر حضور دارم. برای جشنواره ما در ایتالیا این فرصت مناسبی برای آشنایی با فیلم‌های ایرانی و پیدا کردن فیلم‌های باکیفیت است. جشنواره ما جشنواره‌ای معنوی است و سینمای ایران مملو از فیلم‌های مذهبی، معنوی و پرمعناست. ما به سینمای ایران نیاز داریم. من اینجا هستم تا بهترین فیلم‌ها را انتخاب کنم و به شهر خودم ببرم.

به نظر شما جشنواره جهانی فیلم فجر چه ویژگی‌هایی دارد؟

این جشنواره محل مناسبی برای حرفه‌ای‌هاست که در آن به‌راحتی می‌توانند کار کنند، زیرا تمام بخش‌های جشنواره در یک محل جمع شده است. من می‌توانم افزون بر اعضای بازار، بقیه افراد را نیز ببینم. کارگردانان زیادی از ایران اینجا هستند که می‌توانم با آن‌ها به‌طور مستقیم گفتگو کنم. با افراد زیادی از سراسر جهان دیدار می‌کنم. فضای اینجا بسیار جالب است. لازم نیست از یک قرار سریعاً به قرار دیگر برویم و آرامش و سازمان‌دهی خاصی دارد.

درباره جشنواره خودتان و مسئولیتی که بر عهده دارید، بگویید.

من کارگردان هنری جشنواره هستم. پیش‌تر برنامه‌ریز بودم. جشنواره من جشنواره فیلم مذهب امروز نام دارد. این جشنواره نخستین جشنواره فیلم‌های معنوی ایتالیاست که ۲۳ سال پیش، پایه‌گذاری شد و در شهر ترِنتو در شمال ایتالیا برگزار می‌شود. نظر پایه‌گذاران این جشنواره این است که مذهب می‌تواند فرصت خوبی برای همکاری و زندگی صلح‌آمیز فراهم کند. جشنواره ما فراتر از یک جشنواره فیلم است. جشنواره‌ای برای گفتگو، صلح و آشنایی و ارتباط افراد با یکدیگر است. تنها به نمایش فیلم‌ها و خریدوفروش آن‌ها نمی‌پردازد و رویدادی منحصربه‌فرد است.

باز هم به جشنواره فجر خواهید آمد؟

اگر دعوتم کنند، چرا که نه؟ پایه‌گذار جشنواره ما ارتباط محکمی با ایران دارد. او سال پیش برای نخستین بار در ایتالیا، شروع به نمایش فیلم‌های ایرانی کرد. این اتفاق خاصی در آن زمان بود. در حال حاضر جشنواره‌های زیادی در ایتالیا، فیلم‌های ایرانی را نمایش می‌دهند. همین مسئله باعث ارتباط محکمی بین جشنواره ما و جامعه سینمایی ایران شده است و ما دوست داریم این ارتباط ادامه پیدا کند. حضور در فجر باعث افتخار من است.

سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام

captcha