سرمایه‌گذاری در موقوفات به رونق تولید ‌کمک می‌کند
کد خبر: 3805473
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

سرمایه‌گذاری در موقوفات به رونق تولید ‌کمک می‌کند

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده مردم فومن و شفت در مجلس سرمایه‌گذاری در موقوفات و تبدیل به احسن آنها را از راهکارهای کمک به رونق تولید در کشور برشمرد و گفت: توجه به رونق تولید مورد توجه متولیان وقف در به ثبت رساندن وقف‌های جدید و جهت‌دهی به نیات واقفان باشد.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام محمدمهدی افتخاری، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس امروز، 2 اردیبهشت‌ماه در دیدار با مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به نامگذاری امسال به نام رونق تولید، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه ارزشمند خود تحت عنوان بیانیه گام دوم انقلاب مسیر حرکت و برون‌رفت از مشکلات فعلی را ترسیم کردند و شعار سال را بی‌جهت رونق تولید نامگذاری نکردند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب، رمز عبور از مشکلات معشیت جامعه را در تولید می‌دانند و دولت باید با تامین نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی به این سیاست کلی نظام جامع عمل بپوشاند.

افتخاری سازمان اوقاف را یکی از نهادهای مؤثر در رونق تولید خواند و افزود: سنت حسنه وقف با رویکرد پویا و انعطاف‌پذیری که دارد همواره رفع نیاز از جامعه را هدف قرار داده است.

وی سرمایه‌گذاری در موقوفات و تبدیل به احسن آنها را از راهکارهای کمک به رونق تولید در کشور برشمرد و بیان کرد: توجه به رونق تولید مورد توجه متولیان وقف در به ثبت رساندن وقف‌های جدید و جهت‌دهی به نیات واقفان باشد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس تأکید کرد: هر چه قدر بتوانیم فقر را در جامعه ریشه‌کن کرده و نیاز به خارج را کاهش دهیم به هدف متعالی سنت وقف هم نزدیک‌تر شده‌ایم.

وی با اشاره به جنگ همه جانبه اقتصادی دشمنان اسلام علیه ایران و مردم کشور، گفت: حتی وارد کردن نام سپاه به گروه‌های تروریستی با هدف فشار اقتصادی بر مردم انجام شده است. رئیس جمهور آمریکا به وضوح در منطقه خاورمیانه به دنبال تقویت تروریست و شرارت است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس به گردشگرپذیر بودن شهرستان‌های فومن و شفت اشاره کرد و گفت: از این ظرفیت گردشگری مذهبی شهرستان‌های فومن و شفت می‌توان برای توسعه استان بهره برد.
در ادامه حجت‌الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان نیز در این دیدار گفت: مردم از مسئولان انتظار توجه و دقت بیشتر نسبت به وضعیت معیشتی مردم دارند.
وی نامگذاری امسال را به نام رونق تولید بسیار هوشمندانه خواند و افزود: چندین سال است که شعار سال‌ها رویکرد اقتصادی دارد و با توجه به تحریم‌های دشمنان، مهمترین راهکار خروج از بن بست اقتصادی رجوع به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی است.

مدیرکل اوقاف گیلان ایران اسلامی را سرشار از منابع انسانی و طبیعی و معدنی دانست و اعلام کرد: مدیریت منابع و ظرفیت‌های انسانی و طبیعی هم باید هوشمندانه و در جهت رفع نیاز کشور از بیگانگان باشد.

وی به رویکرد جدید سازمان اوقاف در ورود به عرصه‌های تولید و نیاز روز جامعه اشاره و اظهار کرد: وقف یه نهاد مردمی و در خدمت مردم برای رفع نیازهای آنان است.

علیزاده ویژگی فعالیت‌های سازمان اوقاف را انجام فعالیت‌های فرهنگی در کنار امور اقتصادی برشمرد و گفت: سازمان اوقاف در جهت‌گیری وقف‌های جدید برای ایجاد اشتغال، رفع بیکاری، کاهش فاصله طبقاتی و آموزش فنون و حرفه‌های مختلف تلاش بسیاری انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که مجلس و نمایندگان می‌توانند به سازمان اوقاف در پیشبرد اهداف اقتصادی و فرهنگی کمک کنند مبارزه با موقوفه خواری است.

مدیرکل اوقاف گیلان یادآور شد: سازمان اوقاف و اوقاف گیلان با جدیت به دنبال تثبیت مالکیت موقوفات هستند و به توفیقات قابل‌توجهی در سال‌های اخیر دست پیدا کرده‌اند. همه باید تلاش کنیم انگیزه وقف در جامعه بیشتر و مردم با این نهاد کارآمد آشناتر شوند؛ نگرش بعضی افراد باید به وقف تغییر کند تا وقف در جامعه نهادینه شود و اگر این اتفاق بیافتد مردم آثار و برکات وقف را بیشتر و ملموس‌تر می‌بینند.

انتهای پیام

captcha