کمک ۲۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و محسنین گیلان
کد خبر: 3805480
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

کمک ۲۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و محسنین گیلان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: نیکوکاران و حامیان گیلانی در سال گذشته ۲۰ میلیارد و ۶۶۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به ایتام و فرزندان محسنین به صورت نقدی و غیرنقدی کمک کردند.

به گزارش ایکنا از گیلان، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان، امروز، 2 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران با قدردانی از کمک‌های خیران و نیکوکاران به نیازمندان، اظهار کرد: طرح‌های «اکرام ایتام» و «محسنین» با هدف حمایت مادی و معنوی از ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد اجرا می‌شود که در این طرح، نیکوکاران به انتخاب خود حمایت از یک یا چند نفر یتیم و یا فرزند محسنین را عهده‌دار و ماهیانه مبالغی به‌حساب آن‌ها واریز می‌کنند.

وی با بیان اینکه نیکوکاران و حامیان ایتام و فرزندان محسنین در سال گذشته ۲۰ میلیارد و ۶۶۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به ایتام و فرزندان محسنین به صورت نقدی و غیرنقدی کمک کرده‌اند، افزود: ۱۵ میلیارد و ۷۳۰ میلیون و ۳۷۷ هزار تومان به صورت نقدی و چهار میلیارد و ۹۲۹ میلیون و ۷۷۲ هزار تومان هم به صورت غیرنقدی و کالا بوده که نسبت به مدت‌زمان مشابه سال ۹۶، ۱۳۵ درصد افزایش داشته است.

اهرابی سرانه ماهیانه دریافتی هر یتیم را حدود ۲۴۹ هزار تومان و هر فرزند محسنین را حدود ۱۳۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۳۷۹۲ یتیم با ۱۵ هزار و ۳۹۶ حامی و ۴۶۶۳ فرزند محسنین با ۶۷۸۴ حامی جمعا با ۲۲ هزار و ۱۸۰ حامی تحت حمایت کمیته امداد گیلان هستند.

وی با اشاره به اینکه ۶۶ نفر از حامیان ایتام و فرزندان محسنین ساکن خارج از کشور هستند که در سال جاری ۵۵ میلیون تومان به‌حساب آن‌ها واریز کرده‌اند، افزود: همچنین ۱۹۴ حامی حقوقی و ۶۰۴ حامی تلفیقی(مشترکاً از ایتام و محسنین) حمایت می‌کنند.

اهرابی با بیان اینکه در ماه‌های اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸، ۵۶۵ نفر از نیکوکاران برای حمایت از ایتام و محسنین ثبت‌نام و اعلام همکاری کرده‌اند، افزود: تشکیل ستاد طرح یاوران ایتام هم یکی از فعالیت‌های حوزه اکرام است که این طرح برای مردمی شدن فعالیت‌های مربوط به انجام حمایت‌های مادی و معنوی از محرومان و باهدف استفاده از ظرفیت بانوان فعال و خیر اجتماعی اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به فعالیت ۲۴۷ نفر در ستاد طرح یاوران ادامه داد: در سال گذشته ۳۳۵ حامی از طریق این ستاد جذب و ۶۴۷ میلیون و ۶۸۶ هزار تومان هم برای کمک به ایتام و فرزندان محسنین جمع‌آوری شد.

وی بابیان اینکه حامیان ایتام در عید نوروز سال جاری ۳۰۰ میلیون تومان به حساب ایتام و فرزندان محسنین واریز کرده‌اند، تصریح کرد: در عید نوروز سال جاری و با هماهنگی‌های انجام شده از سوی کارشناسان اکرام تعدادی از حامیان هم با فرزندان معنوی خود دیدار کردند.

اهرابی یادآور شد: در حال حاضر ۲۶۰ نفر از فرزندان محسنین فاقد حامی و در انتظار حمایت نیکوکاران هستند که می‌توانند از طریق مراجعه به سایت portal.mohsenin.ir و شماره تماس ۰۱۳۳۳۳۶۵۸۵۲ و یا مراجعه حضوری به دفاتر کمیته‌های امداد سراسر استان نسبت به حمایت فرزندان محسنین و ایتام اقدام کنند.

انتهای پیام

captcha