13 اردیبهشت‌؛ مرحله اول چهاردهمین آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
کد خبر: 3805485
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱

13 اردیبهشت‌؛ مرحله اول چهاردهمین آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ آزمون مرحله اول چهاردهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن 13 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

13 اردیبهشت‌؛ مرحله اول چهاردهمین آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن

به گزارش ایکنا؛ تعداد هشت هزار و 236 نفر برای شرکت در چهاردهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، شش هزار و 151نفر را بانوان و دو هزار و 85 نفر را نیز آقایان تشکیل می‌دهند.
از مجموع این تعداد، دو هزار و 869 نفر در رشته حفظ 10 جزء، هزار و 135 نفر در رشته حفظ 20 جزء و چهار هزار و 232 نفر  نیز در رشته حفظ کل قرآن ثبت نام کرده‌اند. امسال رشته‌های 3 جزء و 5 جزء را نخواهیم داشت و این آزمون‌ها به طرح ستاد ملی حفظ منتقل شده‌اند که حفاظ این اجزاء می‌توانند در آزمون حفظ عمومی شرکت و مدارک خود را دریافت کنند.
تعداد ثبت نام در آزمون امسال از رشد 19/6 درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده که مهمترین دلیل این رشد نیز الزام حافظان داوطلب دریافت مدرک کارشناسی و بالاتر از آزمون سنجش است که باید مدرک درجه سه سازمان دارالقرآن الکریم را داشته باشند. مرحله اول چهاردهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ ساعت 9 صبح روز 13 اردیبهشت‌ماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.
محمد رمضانی‌فرد، کارشناس دبیرخانه ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ سازمان دارالقرآن گفت: شرکت‌کنندگان در آزمون از 5 تا 12 اردیبهشت‌ماه فرصت دارند تا با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی تلاوت و وارد کردن کد ملی، کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.
کارشناس دبیرخانه ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ سازمان دارالقرآن بیان کرد: امسال به جهت تسهیل در رفت‌وآمد شرکت‌کنندگان در آزمون، تعداد حوزه‌ها در کشور از 37 حوزه سال گذشته به 76 حوزه ارتقا پیدا کرده است.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
گلسوره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۲۳:۴۸
0
0
حفظ قرآن
captcha