آغاز نشست‌های علمی یادروز سعدی در زادگاهش
کد خبر: 3805522
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳

آغاز نشست‌های علمی یادروز سعدی در زادگاهش

گروه فرهنگی ــ نشست‌های علمی یادروز سعدی از صبح امروز، ۲ اردیبهشت‌ماه در محل سالن کتابخانه اسناد ملی فارس آغاز شده و تا ساعت ۱۹ امروز ادامه دارد.

به گزارش ایكنا از فارس، مطابق روال هر ساله، همزمان با فرا رسیدن یادروز سعدی، نشست‌های علمی با حضور اندیشمندان و فرهنگوران داخلی و خارجی در شیراز برگزار می‌شود.
این نشست از صبح امروز، 2 اردیبهشت‌ماه از ساعت 9 صبح در محل سالن كتابخانه اسناد ملی فارس آغاز شده و تا ساعت 19 امروز ادامه خواهد داشت كه در 3 بخش اجرا می‌شود.
نشست اول شامل سخنرانی‌های كوروش كمالی سروستانی با موضوع «سعدی و نظریه اخلاق سیاست»، جعفر مؤید شیرازی با موضوع «شیراز سعدی»، محمدابراهیم انصاری لاری با موضوع «نگاه سعدی به انسان»، نصرالله پورجوادی با موضوع «سماع عارفانه در شعر سعدی» و شعرخوانی منصور اوجی بود كه پایان یافت.
نشست دوم كه از دقایقی پیش آغاز شده است، شامل سخنرانی‌های حسن ذوالفقاری با موضوع «جریان هفتصد ساله سعدی‌خوانی در مكتب‌ها و مدارس ایران و كشورهای فارسی‌زبان»، محمدحسین كرمی با موضوع «پیری و جوانی از نگاه سعدی» و زیبا اشراقی با موضوع این صورت انگشت‌نما» است.
نشست سوم نیز از ساعت 17 امروز با سخنرانی محمدرضا خالصی، استاد دانشگاه و معاون فرهنگی جهاددانشگاهی فارس با موضوع «تأثیر تفكر عاشقانه ابوالحسن دیلمی بر سعدی شیرازی» آغاز خواهد شد.
در ادامه منصور پایمرد با موضوع «از سجاده طامات سعدی تا دلق بسطامی حافظ» و امین رضا نوشین با موضوع «زیباشناسی سعدی یا طور دیگر، زیبایی‌شناسی در فرهنگ ایرانی ـ اسلامی» به سخنرانی خواهند پرداخت.
یادآور می‌شود، همچنین عصر امروز برنامه‌هایی نظیر «بر خوان سعدی» در همان كتابخانه اسناد ملی فارس و بداهه‌نویسی اشعار سعدی در جوار آرامگاهش برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha