آثار هنرمند آلمانی در نمایشگاه «کُرنش به حافظ» به نمایش درمی‌آید
کد خبر: 3805545
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
در کرمان؛

آثار هنرمند آلمانی در نمایشگاه «کُرنش به حافظ» به نمایش درمی‌آید

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: پنجم اردیبهشت‌ماه سال جاری شاهد برپایی نمایشگاه آثار «گونتر اوکر» هنرمند معاصر آلمانی تحت عنوان «کُرنش به حافظ» خواهیم بود.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان امروز دوشنبه، 2 اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با بیان اینکه در فروردین‌ماه سال جدید فعالیت‌های فرهنگی استانی آغاز و به مناسبت‌های مختلف برگزار شده است، گفت: در اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز متناسب با فضا و ایام ماه شعبان دو برنامه ملی برپایی نمایشگاه آثار «گونتر اوکر» تحت عنوان «کُرنش به حافظ» و برگزاری ارکستر ملی ایران در کرمان را خواهیم داشت.
وی تصریح کرد: در راستای تعامل بین موزه هنرهای معاصر کرمان و کشور و معرفی هرچه بیشتر آثار موزه کرمان و معرفی استان کرمان از طریق ظرفیت‌های هنری این خطه، طی سه سال گذشته برنامه‌های بسیار خوبی در حوزه هنرهای تجسمی در موزه معاصر کرمان برگزار شده است.
علیزاده بیان کرد: در سال 96 بیست‌وچهارمین جشنواره ملی جوانان هنرهای تجسمی کشور را در کرمان برگزار کردیم و با توجه به ظرفیت استان کرمان در این حوزه قرار شد برای تعاملات هنری موزه کرمان در سطح ملی و بین‌المللی، نمایشگاه آثار هنرمندان بین‌المللی برپا شود و در این راستا شاهد برگزاری نمایشگاه آثار «تونی کرگ» بودیم و همچنین قرار شد خانه‌های تاریخی تبدیل به خانه‌ها موزه‌های رشته‌های هنری بشوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در ادامه این رویدادها، پنجم اردیبهشت‌ماه سال جاری شاهد برپایی نمایشگاه آثار گونتر اوکر هنرمند معاصر آلمانی تحت عنوان «کُرنش به حافظ» خواهیم بود.
وی افزود: اوکر یکی از مریدان حافظ است و به علت ارادتی که به این شاعر ایرانی داشته، آثار وی به نوعی برگرفته از اشعار حافظ است.
علیزاده در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در راستای استفاده از ظرفیت‌ها و معرفی کرمان، برای نخستین بار ارکستر ملی ایران در کرمان برگزار می‌شود و رویداد بزرگی است.
وی بیان کرد: ارکستر ملی ایران توسط فرهاد فخرالدینی در سال 77 راه‌اندازی شده و رهبری ارکستر را وی و فریدون شهبازیان به عهده داشته‌اند و بنیاد رودکی حمایت این ارکستر را به عهده دارد و کنسرت‌هایی در برخی استان‌ها و به طور خاص در تهران اجرا شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: ارکستر، موسیقی فاخر کشور است که ترانه‌های حماسی ملی را ارائه می‌کند و برگزاری ارکستر ملی در کرمان توسط انجمن موسیقی استان کرمان با هماهنگی بنیاد فرهنگی هنری رودکی در 6 و 7 اردیبهست‌ماه جاری ساعت 21 در کرمان خواهد بود.
وی افزود: همه اعضای کنسرت در کرمان حضور خواهند داشت و حدود 60 نفر نوازنده و رهبر ارکستر حضور دارند و خواننده سالار عقیلی است.
علیزاده با اشاره به اینکه قرار است کنسرت در میدان گنجعلیخان برگزار شود که به احتمال زیاد این مکان تغییر می‌کند، تأکید کرد: از عنایت ویژه استاندار به فعالیت‌های هنری و فرهنگی و حمایت در برگزاری ارکستر ملی تشکر می‌کنیم.
انتهای پیام

captcha