لزوم رسیدگی به موضوعات اولویت‌بندی‌شده در حوزه بانوان و خانواده
کد خبر: 3805563
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰

لزوم رسیدگی به موضوعات اولویت‌بندی‌شده در حوزه بانوان و خانواده

گروه اجتماعی - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مركزی گفت: منابع محدود است و باید راهکارهای عملیاتی برای رسیدگی به موضوعات اولویت‌بندی‌شده در حوزه بانوان و خانواده صورت گيرد تا جامعه بانوان از همين منابع در اختيار دستگاه‌های اجرایی منتفع شوند.

لزوم رسیدگی به موضوعات اولویت‌بندی‌شده در حوزه بانوان و خانواده

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مركزی امروز، دوم اردیبهشت در اولین جلسه شورای مشورتی بانوان که در استانداری مرکزی برگزار شد گفت: با توجه به اینکه شورا با هدف راه‌اندازی اتاق فكر بانوان و خانواده استان مركزی تشکیل شده است از این‌رو می‌توان نام شورا را از شورای مشورتی به اتاق فکر بانوان و خانواده تغییر داد.
وی بر ضرورت حفظ منابع تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه اجرای بدون پشتوانه ممكن است هدررفت منابع را به دنبال داشته باشد؛ لذا هر اقدام اجرایی بايد دارای پشتوانه تئوریک باشد، تشكيل اين اتاق فكر پشتوانه‌ای برای انجام كارهای اجرایی است.
اكرمی اضافه کرد: تنها بخشی از مسائل زنان و خانواده در كشور مشترک است، ما در استان مركزی تنها آمار و اطلاعات استان را در اختيار داريم و نمی‌توانیم برای كشور برنامه‌ای تدوین کنیم به همين دليل انتظار می‌رود كه اتاق فكر تنها به مباحث تئوریک ورود كنند؛ زیرا فعاليت اين اتاق، زمينه كار اجرایی در حوزه بانوان استان را آماده‌تر می‌کند.
این مقام مسئول تصریح کرد: منابع ما محدود است و باید راهکارهای عملیاتی برای رسیدگی به موضوعات اولویت‌بندی‌شده در حوزه بانوان و خانواده صورت گيرد تا جامعه بانوان از همين منابع در اختيار دستگاه‌های اجرایی منتفع شوند، بايد در خصوص مسائل زنان و خانواده فكر كرد، با تفکر درست و شناخت صحیح از دغدغه‌های بانوان و دختران در همه اقشار می‌توان اولویت‌ها را شناخت و برای برون‌رفت از مسائل راهكار عملیاتی ارائه كرد.
اکرمی گمشده جامعه را عمل و اجرا خواند و اظهار کرد: اجرای امور نبايد درگير زمان باشد، نبايد به دنبال تصميم‌گيری، تحليل و جمع‌بندی از سوی ديگران بود، حتی می‌توان از همين جلسه تصميمات و اولويت‌ها را مدنظر داشت.
وی باتأکید براینکه اتاق فکر باید جامع و تركيبی از همه اقشار جامعه باشد، بیان کرد: اگر نماینده گروه‌های مختلف در جلسه حاضر باشند و در خصوص همه مشکلات در حوزه‌هایی همچون فرهنگی، اقتصاد، معیشت زنان، مسائل معنوی و نشاط بانوان و ... فكر شود قطعا به نتایج بهتری دست خواهیم یافت. در این جلسات داشتن تنها مدارک علمی آکادمیک مورد توجه نیست بلکه می توان از بانوانی با سوابق خوب کاری نیز استفاده کرد.
اكرمی در بخشی از سخنان خود مسیر اصلی نشاط اجتماعی را آیه مبارکه «أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» دانست و افزود: این آیه تماما آرامش است، بی‌شک یاد خدا بهترین نشاط و آرامش قلبی را به دنبال دارد. با توجه به اینکه خداوند انسان‌ها را در ابعاد مختلف متفاوت آفريده است؛ لذا نباید برای یكسان‌سازی آنان تلاش كرد، تحقق افزایش نشاط در جامعه در سایه پذيرش تفاوت‌ها و برنامه‌ریزی‌های دقیق امکان‌پذیر است.
معاون استاندار مرکزی در پایان اظهار کرد: اتاق فکر بايد به دنبال فكرسازی و ارائه راهکارهای عملیاتی برود تا خروجی آن به عنوان دستور كار در كارگروه‌های مربوطه بررسی شود. همچنین اعضای اتاق فکر حداكثر یک ماه فرصت دارند مسائل و اولویت‌های زنان و دختران تمامی شهرستان‌ها حتی اولویت‌های جامعه زنان روستایی را استخراج کرده و جهت جمع‌بندی به دفتر بانوان و خانواده استانداری مرکزی ارسال كنند، نمایندگان دستگاه‌ها در نظر داشته باشند اولویت‌ها با در نظر گرفتن جميع جهات و واقعیت‌های جامعه باشد تا در اسرع وقت برای اولویت‌ها راهکارهای عملیاتی لحاظ شود.
انتهای پیام

captcha