آموزش عالی كشور ساماندهی می‌شود/ تأكید بر مهارت‌افزایی دانش‌آموختگان دانشگاهی
کد خبر: 3805568
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
وزیر علوم:

آموزش عالی كشور ساماندهی می‌شود/ تأكید بر مهارت‌افزایی دانش‌آموختگان دانشگاهی

گروه اجتماعی ــ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینكه هم‌اکنون به دنبال ساماندهی آموزش عالی کشور هستیم که مقدمه‌ای برای آمایش آموزش عالی است، گفت: اجرای صحیح این طرح سبب افزایش استانداردها و بهبود کیفیت می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز، 2 اردیبهشت‌ماه در دیدار با آیت‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس ابتدا از حضور وی در کنار مجموعه‌های دانشگاهی استان و ارائه راهکارهای سازنده قدردانی کرد.
وی مبحث آمایش آموزش عالی را مورد تأكید قرار داد و اظهار كرد: آمایش شامل مطالعه جامع همه شرایط و زمینه‌ها است و آمایش آموزش عالی باید برگرفته از آمایش سرزمینی کلان باشد که در حال حاضر امکان اجرای آن نیست.
غلامی با بیان اینكه هم‌اکنون به دنبال ساماندهی آموزش عالی کشور هستیم که مقدمه‌ای برای آمایش آموزش عالی است، گفت: اجرای صحیح این طرح سبب افزایش استانداردها و بهبود کیفیت می‌شود.
وزیر علوم گفت: با اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی در حقیقت شبکه‌ای به هم پیوسته از مراکز آموزش عالی استان‌ها ایجاد می‌شود و مأموریت‌های توسعه‌ای با تعامل اجرا می‌شود.
وی اظهار كرد: بحث حذف مراکز آموزش عالی هم‌اکنون در طرح ساماندهی مطرح نیست؛ اما مأموریت‌گرا شدن واحدهای مختلف و مهارت‌افزایی دانش‌آموختگان دانشگاهی مورد تأکید است.
غلامی تأكید كرد: حتماً در اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی از نظرات کارشناسان و عالمان بخش‌های مختلف بهره‌گیری می‌شود تا هرچه بهتر بتوان از منابع و ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری کرد.
انتهای پیام

captcha