کشف ۱۰۲۵ مدخل برای دانشنامه دفاع مقدس گیلان
کد خبر: 3805595
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

کشف ۱۰۲۵ مدخل برای دانشنامه دفاع مقدس گیلان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان از کشف یک‌هزار و ۲۵ مدخل برای دانشنامه دفاع مقدس این استان خبر داد و گفت: دانشنامه دفاع مقدس گیلان در سه جلد ۵۰۰ صفحه‌ای تدوین خواهد شد.

‌عباس بایرامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان، در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، یکی از کارهای زیربنایی در حوزه دفاع مقدس را علمی و پژوهشی دانست و اظهار کرد: برای رجوع نسل‌های آینده به مسائل علمی و فنی دفاع مقدس باید یک منبع درست و موثق وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه خطر تحریف همواره ارزش‌های دفاع مقدس را تهدید می‌کند، افزود: بنا به تدبیر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور بحث دانشنامه دفاع مقدس به صورت ملی با برش استانی تعریف شد لذا این موضوع را با اهالی دانشگاه مطرح کردیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با اشاره به آغاز جمع‌آوری اسناد شهدا طی چهار سال گذشته، تصریح کرد: کار پژوهش و تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان را با تشکیل گروه مشورتی متشکل از فرماندهان و رزمندگان گیلانی دوران دفاع مقدس و دانشگاه گیلان و پژوهشکده گیلان‌شناسی شروع کردیم.

بایرامی از کشف یک هزار و 25 مدخل خبر داد و عنوان کرد: در حال تشکیل پرونده های علمی این مدخل‌ها هستیم و در صورت فراهم شدن اعتبار لازم فاز اجرایی و مقاله‌نویسی را آغاز خواهیم کرد. البته اعتبار دانشنامه دفاع مقدس گیلان در قالب موزه دفاع مقدس استان دیده شده لذا امیدواریم امسال با عنایت استاندار و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعتبار ویژه دانشنامه دیده شود.

وی با بیان اینکه برخی از آثار و اسناد مربوط به شهدا به صورت درست و کامل دریافت و جمع‌آوری نشده است، گفت:‌ دانشنامه دفاع مقدس گیلان در سه جلد 500 صفحه‌ای تدوین خواهد شد. البته در صورت افزایش مداخل امکان افزایش جلدها نیز وجود دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با اشاره به تشکیل سه کارگروه علمی تحت عناوین «شهدا و اشخاص»، «جغرافیا و اماکن نظامی» و «فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی»، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو فاز از پنج فاز دانشنامه دفاع مقدس گیلان انجام شده و بنا داریم تا پایان برنامه ششم این کار ارزشمند را به اتمام برسانیم.

انتهای پیام

captcha