افزایش ۱۵ درصدی قیمت کتاب/۱۲۰ اثر به نمایشگاه کتاب نرسید
کد خبر: 3805603
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
کوثری گفت:

افزایش ۱۵ درصدی قیمت کتاب/۱۲۰ اثر به نمایشگاه کتاب نرسید

گروه ادب ــ مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی از افزایش ۱۵ درصدی قیمت کتاب‌های این انتشارات خبر داد و گفت: این ناشر با ۲۸۰ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تهران حضور می‌یابد.

افزایش ۱۵ درصدی قیمت کتاب /۱۲۰ اثر به نمایشگاه کتاب نرسیدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ مسعود کوثری، مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی صبح امروز، ۲ اردیبهشت در نشست خبری این انتشارات در آستانه نمایشگاه کتاب تهران گفت: در سی و دومین دوره نمایشگاه کتاب تهران در بخش بزرگسال ۱۰۸ عنوان چاپ اولی و ۸۷ عنوان تجدید چاپ و در بخش کودکان ۹۰ عنوان چاپ اول و ۲۵ عنوان تجدید چاپی ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت نشر افزود: سال گذشته با شوک کاغذ و به هم ریختگی بازار مواجه بودیم و کتاب‌های ارائه شده در این دوره از نمایشگاه، محصول چهار سال اخیر است. در حال حاضر نیز شرایط بسیار دشوار است و مردم از لحاظ مشکلات اقتصادی تحت فشار هستند.

کوثری ادامه داد: در مورد کاغذ چالش بزرگی داشتیم، هر چند در اوایل امسال و اواخر سال گذشته، وزارت ارشاد کمک‌هایی را به ناشران در راستای تأمین کاغذ ارائه کرد، اما این میزان، تکافوی تمام آثار نبود؛ از این رو از ۲۸۰ اثر چاپ شده، فقط برای ۸۰ اثر کاغذ دریافت کردیم.

وی در ادامه تصریح کرد: بیشترین مشکل ما در رابطه با چاپ کتاب‌های کودکان بود؛ چرا که اغلب این کتاب‌ها بر روی کاغذ گلاسه چاپ می‌شود و قیمت آن نیز سرسام‌آور است، به همین دلیل حدود ۲۲ عنوان از کتاب‌های کودکان در چاپخانه باقی مانده است، علاوه بر این ۱۰۰ عنوان بزرگسال نیز در چاپخانه است و به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌رسد.

کوثری یادآور شد: مشکل کاغذ، یک مشکل اساسی و جدی است و قیمت کاغذ در سال گذشته از ۳۰ هزار تومان به ۵۳۰ هزار تومان رسیده است. این گرانی بر قیمت کتاب نیز تأثیر داشته و قیمت کتاب‌های این انتشارات ۱۵ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی بیان کرد: با توجه به گرانی‌ها به نظر می‌رسد، امسال استقبال مردم از نمایشگاه کتاب تهران، خیلی شدید نباشد و مردم با توجه به قیمت‌های قبلی کتاب استقبال نکنند؛ چرا که به طور کلی قیمت‌های جدید کتاب ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است. به همین دلیل خرید کتاب بیشتر شامل چاپ‌های قبلی خواهد شد.

وی در ادامه به عناوین برخی از کتاب‌ها اشاره کرد و گفت: کتابهایی مانند «از قاف تا قاف؛ اسرار هستی»، «از آغاز تا هجرت»، تصحیح‌های جدید از دیوان شعرای ایرانی همچون فرخی یزدی، غزلیات سعدی، غزلیات شمس، پهلوان‌نامه‌ها، تصحیح و ترجمه متون اسلامی، «جامعه‌شناسی کنش زیست محیطی»، «بازگشت از قرآن»، «حافظه و تاریخ شهر»، اخلاقیات شهودی نوشته مرحوم قانعی‌راد و بنیان‌های فلسفی اثر مرحوم محمدعلی مرادی از تازه‌های نشر این دوره از نمایشگاه کتاب تهران است.

انتهای پیام

captcha