رشد ۵۴ درصدی تامین مالی از طریق بازار سرمایه
کد خبر: 3805606
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد:

رشد ۵۴ درصدی تامین مالی از طریق بازار سرمایه

گروه اقتصاد ــ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، با اشاره به میزان تأمین مالی از طریق بازار سرمایه تأکید کرد: رشد تامین مالی به حدود ۵۴ درصد رسیده و تنها در سال ۹۷ بازار سرمایه توانست ۱۲۷ هزار میلیارد تومان تامین مالی کند که این نشان از جایگاه مناسب بازار سرمایه در تامین مالی صنایع دارد.

رشد ۵۴ درصدی تامین مالی از طریق بازار سرمایه

به گزارش ایکنا، آیین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (فاینکس ۲۰۱۹)، صبح امروز دوشنبه 2 اردیبهشت‌ماه با سخنان شاپور محمدی، رئیس‌ سازمان بورس و اوراق بهادار و با شعار«مشارکت بیشتر اقتصاد بهتر» در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز شد.

 محمدی به تشریح اهداف نمایشگاه پرداخت و اظهار کرد: نمایشگاه امسال نیز منحصر و محدود به بازار سرمایه نیست و این رویکرد، نشان از هماهنگی بین سه حوزه بورس، بانک و بیمه دارد. نمایشگاه امسال همانند سال های گذشته در درجه اول ارتقای سواد مالی و فرهنگ سازی را دنبال می کند؛ همچنین انتقال آخرین اطلاعات در حوزه تکنولوژی های مالی و استارتاپ ها و صنایعی همچون IT از جمله اهداف این نمایشگاه خواهد بود.

وی درباره نقش بانک‌ها در بازارهای مالی کشور گفت: از آنجا که بانک‌ها بستر اصلی توسعه مالی هستند، نقش بسیار مهمی در بازارهای مالی کشور به ویژه در تامین مالی کوتاه مدت ایفا می‌کنند؛ البته بازار سرمایه نیز با تامین مالی بلند مدت تفاهم و تعامل خوبی را با بانک‌ها برقرار کرده است . بازار سرمایه همچنین در صنعت بیمه با طراحی و به کارگیری ابزارهایی همچون اوراق بیمه اتکایی همکاری خوبی با این صنعت داشته است .

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، با اشاره به میزان تأمین مالی از طریق بازار سرمایه تأکید کرد: رشد تامین مالی به حدود ۵۴ درصد رسیده و تنها در سال ۹۷ بازار سرمایه توانست ۱۲۷ هزار میلیارد تومان تامین مالی کند که این نشان از جایگاه مناسب بازار سرمایه در تامین مالی صنایع دارد.

محمدی با اشاره به بازنگری در سیستم توقف و بازگشایی گفت: با بازنگری‌های سازمان بورس در این بخش هم اکنون تعداد نمادهای متوقف که پیش از آن به حدود ۶۵ نماد می رسید، به ۱۰ تا ۱۲ نماد رسیده و این نشان می دهد که نقدشوندگی بازار افزایش یافته است. راه اندازی آتی سبد سهام، عضویت به صورت عضو عادی در آیسکو، کمک به عرضه نفت خام، انتشار اطلاعات ۳۶۰ شرکت زیر مجموعه نهادهای عمومی غیردولتی، کاهش روزهای تسویه معاملاتی از ۳ روز به ۲ روز ، راه اندازی معاملات الگوریتمی و انتشار صورت های مالی منطبق با IFRS از دیگر اقداماتی هستند که در سال گذشته اجرایی شدند.

وی راه اندازی فروش استقراضی، پی گیری‌ها برای تشکیل بورس بین الملل در کیش و بازنگری و ارتقای چارچوب های شفافیت را از جمله برنامه‌های این سازمان در سال جدید دانست و گفت: در حال حاضر تولید - فروش ۱۲ بار به صورت الزامی افشا می‌شود . علاوه بر این صورت‌های مالی نیز ۴ بار افشا می شود که در منطقه و دنیا کم نظیر است .

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان یادآور شد: تدوین دستورالعمل جامع صندوق‌های سرمایه گذاری و کاهش مالیات نقل و انتقال از نیم درصد به یک دهم درصد نیز از دیگر برنامه‌هایی است که به در سال جاری به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام

captcha