آغاز مرحله استانی رقابت‌های قرآنی دانش‌‍‌‌آموزان البرز
کد خبر: 3805619
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳

آغاز مرحله استانی رقابت‌های قرآنی دانش‌‍‌‌آموزان البرز

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان در این استان آغاز شد.

آغاز مرحله استانی رقابت‌های قرآنی دانش‌‍‌‌آموزان البرز

مسعود مهرانی‌نیا، معاون پرورشی آموزش و پرورش البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: در این مرحله یک هزارو 540 دانش‌آموز و فرهنگی در سطح استان البرز به رقابت می‌پردازند.
وی با اشاره به اینکه در مرحله آموزشگاهی این دوره از مسابقات 62 هزار دانش‌آموز و فرهنگی شرکت کردند، افزود: رقابت‌های استانی قرآنی دانش‌آموزان در 14 رشته از جمله حفظ، قرائت، تفسیر، مفاهیم قرآن‌کریم و نهج‌البلاغه در سه مقطع تحصیلی با حضور داوران توانمند و با تجربه درسالن دبیرستان دخترانه فرقانی کرج اجرایی شده است.
مهرانی‌نیا گفت: این مسابقات طی یک هفته برای دانش‌آموزان و فرهنگیان راه یافته به مرحله استانی مسابقات قرآن برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه فرهنگیان در 11 رشته در مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز به رقابت می‌پردازند، ادامه داد: این مسابقات با هدف ترویج فرهنگ عمومی قرآن و نمازدر بین فعالان عرصه تعلیم و تربیت عملیاتی شده است.
این مسئول یادآورشد: برگزاری محفل انس با قرآن، برپایی نمایشگاه کتب و نرم افزارهای قرآنی، مدیحه‌سرایی و همخوانی توسط گروه‌های همخوان دارالقرآن‌ها، نشست‌های آموزشی - تخصصی از جمله برنامه‌های شاخص قرآنی مدارس البرز در طول سال تحصیلی است.
وی اضافه کرد: نفرات اول هررشته قرآنی در گروه دانش‌آموزی و فرهنگی به مرحله کشوری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز راه می‌یابد.
مهرانی‌نیا با اشاره به اینکه در همایشی از دانش‌آموزان، فرهنگیان برگزیده مسابقات قرآن، عترت و نماز تجلیل به عمل می‌آید، ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم این هفته در البرز را برگزاری اجلاس نماز تشکیل می‌دهد.
وی گفت: سال گذشته 74 دانش‌آموز دوره متوسطه اول و دوم و دو معلم البرزی به مرحله کشوری مسابقات قرآن،عترت و نماز راه یافتند و حائز هشت رتبه کشوری شدند.
انتهای پیام

captcha