ترویج سبک زندگی ایرانی ــ اسلامی؛ رمز مقابله با تهاجم فرهنگی
کد خبر: 3805635
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴

ترویج سبک زندگی ایرانی ــ اسلامی؛ رمز مقابله با تهاجم فرهنگی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: ترویج سبک زندگی ایرانی ــ اسلامی و انتقال ارزش‌های دینی در جامعه می‌تواند کشور را در برابر نفوذ و تهاجم فرهنگی غرب، پاسداری کند.

ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی رمز مقابله با تهاجم فرهنگی

به گزارش ایکنا از البرز، ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، امروز، دوم اردیبهشت در همایش نقش خانواده در گسترش سبک زندگی ایرانی - اسلامی که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار شد، اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی نشئت گرفته از روایات اهل بیت(ع)، رضایتمندی خانواده‌ها را به همراه داشته و آرامش روحی و روانی و امنیت را در جامعه برقرار می‌کند.
وی با اشاره به اجرایی‌شدن فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت ایجاد سبک زندگی ایرانی ــ اسلامی در جامعه گفت: سبک زندگی اسلامی، افراد را به دوری از زندگی مصرف‌گرای غرب دعوت می‌کند، چراکه سبک زندگی غربی با عزت و غرور ملی و پیشینه کهن علمی ما سازگار نیست.
این مسئول با بیان اینکه برای معرفی واجرایی شدن سبک زندگی اسلامی باید فرهنگ امیال را از بین ببریم، گفت: در این مورد رسانه‌ها نقش بسیار مهمی دارند و باید با نهادینه کردن سبک زندگی ایرانی ــ اسلامی فرهنگسازی کنند.
مقدم بیان کرد: در راستای ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی، مولفه‌هایی همچون ساده زیستی و دوری از اشرافی‌گری، اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر، ادای خمس و زکات، رعایت شئونات اسلامی در جامعه، عفاف و حجاب اسلامی، اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در راه حق و همچنین تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام راحل، شهدا و منویات رهبر معظم انقلاب بایستی مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه آشنا شدن جوانان با سبک زندگی ایرانی ــ اسلامی هدایتگر جامعه است و از انحطاط نهاد خانواده و جامعه جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: در این رابطه نکته‌ای که به طور جدی باید مدنظر قرار داده شود، چگونگی ارائه برنامه‌های این حوزه به جوانان و شیوه جذب جوانان در خصوص این مقوله یعنی ترویج سبک زندگی ایرانی ــ اسلامی است؛ باید روش‌هایی را به کار گیریم که بیشترین جامعه هدف را به خود جذب کند و اثرگذار باشد وگرنه نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بیان کرد: چنانچه رویکرد صحیح و برنامه‌های اصولی و اثرگذار در رابطه با ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی داشته باشیم، نه تنها از فرهنگ دینی جامعه صیانت کرده‌ایم، بلکه به دنبال آن شاهد کاهش چشمگیر بروز آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.
انتهای پیام

captcha