گسترش خدمات بهداشتی درمانی در روستاهای اسفراین
کد خبر: 3805677
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳

گسترش خدمات بهداشتی درمانی در روستاهای اسفراین

گروه اجتماعی- رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسفراین گفت: خدمات بهداشتی درمانی در روستاهای این شهرستان گسترش یافته و از تمرکز این خدمات در شهر اسفراین با هدف پوشش همگانی پرهیز شده است.

گسترش خدمات بهداشتی درمانی در روستاهای اسفراین

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، اسحاق ایلدرآبادی، رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین امروز دوم اردیبهشت ماه در نشست خبری با اشاره به شعار هفته سلامت مبنی بر «مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت »اظهارکرد: این دانشکده تاکنون تلاش کرده خدمات بهداشتی و درمانی را تمرکز زدایی کند که امسال نیز با هدف تحقق این شعار بیش از پیش این برنامه را گسترش می‌دهد.
وی افزود : انجام واکسیناسیون صد در صد رایگان و مراقبت‌های پیش و حین بارداری در روستاها از جمله اقدامات پوشش همگانی سلامت است.
وی با اشاره به پیگیری‌های لازم به منظور راه اندازی دستگاه ام آر آی در اسفراین،گفت : با تحویل موقت بلوک زایمانی تا یک ماه آینده و تجهیز آن پیش بینی می‌شود این طرح در هفته دولت به بهره برداری برسد.
نیک پرست، معاون دانشکده علوم پزشکی اسفراین نیز در این نشست اظهارکرد: آنچه در شهرستان اولویت بوده ومرتبط با شعار سال هم است، بحث پوشش همگانی سلامت برای همه مردم در مناطق روستایی و شهری می‌باشد.
وی ادامه داد: سعی کردیم که مراکز و پایگاهایی راپیش بینی کنیم و فضای فیزیکی مناسبی را بگذاریم و چیدمان بگونه ایی باشد تا مردم بتوانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند.
وی افزود: در سطح شهر ۹ پایگاه ایجاده شده تا با استفاده از نیروهای جوان و علاقمند بتوانیم به مردم خدمات بدهیم و همینطور در مناطق روستایی خانه بهداشت و مراکز جدیدی را پیش بینی وساختیم که آثار و نتیجه آن دسترسی آسان مردم به خدمات اولیه سلامت است.
نیک پرست با اشاره به خدمات ویژه برای دسترسی مردم به خدمات دندانپزشکی وخدمات تخصصی، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی برای حل این مشکل از طریق نیروهای مردمی، ظرفیت‌های بسیج جامعه پزشکی و ظرفیت‌های مجمع خیرین سلامت استان خدمات دندان پزشکی را در روستاها و مناطق حاشیه شهر ارایه می‌دهد.
وی با اشاره به وجود بیماری‌های شایع همانند سالک در سطح شهرستان، اظهارکرد: توجه خاص به برخی از مشکلات و بیماری‌هایی که در سطح شهرستان شایع تر بوده همانند سالک نیازمند توجه مردم و دستگاه‌ها دارد که بتوانیم روند این بیماری را متوقف و یا حداقل کنترل کنیم که روند آمار نزولی این بیماری را شاهد باشیم .
نیک پرست از افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت در روستاهای ایرج و توی تا اواخر هفته سلامت خبر داد، گفت : با توجه به نیاز اهالی روستای چهار برج برای دسترسی به خدمات سلامت محل استقرار تیم سلامت نیز در آن منطقه ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه در شهرستان اسفراین به ازای هر دو هزار و 250 نفر یک مراقب سلامت حضور دارد که تمامی مراقبت‌های بهداشتی را انجام می‌دهد، افزود : این شهرستان در این شاخص در وضعیت خوبی نسبت به میانگین کشوری قرار دارد.
انتهای پیام

captcha