رونمایی از پوستر فراخوان سی‌امین جشنواره تئاتر کردستان
کد خبر: 3805697
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸

رونمایی از پوستر فراخوان سی‌امین جشنواره تئاتر کردستان

گروه فرهنگی- پوستر سی‌امین جشنواره تئاتر کردستان با حضور مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر عوامل برگزاری این جشنواره و خبرنگاران امروز، دوم اردیبهشت‌ماه در سنندج رونمایی شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در  مراسم رونمایی از پوستر فراخوان سی‌امین جشنواره تئاتر کردستان اظهار کرد: کشف و شناسایی استعدادهای مؤثر در پیشرفت تئاتر استان، حمایت از گروه‌های نمایشی جهت تولید آثار ارزشمند و اجرای عمومی در سطح استان و تعامل و همفکری هنرمندان جوان و پیشکسوت از جمله اهداف برگزاری ان جشنواره است.
وی با اشاره به اینکه موضوع نمایش‌های جشنواره آزاد است، افزود: مضامین دینی متکی بر خلاقیت و نوآوری، پرداختن به موضوعات اجتماعی، احیا کردن نمایش‌های آیینی و سنتی و متون نمایشی ایرانی و به ویژه آثار هنرمندان بومی و جوان در اولویت انتخاب خواهند بود.
قلعه‌شاخانی با بیان اینکه در جشنواره تئاتر استانی صرفا" نمایش های صحنه‌ای و رادیویی مورد داوری قرار خواهند گرفت، عنوان کرد: بخش اصلی جشنواره مختص نمایش‌‎های صحنه‌ای است که به صورت رقابتی برگزار می‌شود و تمامی نمایش‌هایی که از تاریخ یکم شهریورماه 97 تا یکم آبان ماه 98 تولید و اجرای عمومی شده باشند می‌توانند متقاضی حضور در این بخش جشنواره باشند.
وی ادامه داد: در بخش نمایش‌های رادیویی نیز نمایش‌هایی که از تاریخ یکم فرودین ماه 97 تا یکم مهر ماه 98 به دو زبان فارسی یا کُردی تولید شده باشند می‌توانند با ارسال فایل صوتی کامل اثر به دبیرخانه جشنواره، متقاضی حضور در جشنواره باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ذکر کرد: متون اقتباسی هم می‌توانند در بخش رقابتی حضور یابند و به تمامی گروه‌های راه یافته به جشنواره، نیز کمک هزینه تعلق خواهد گرفت.
وی ادامه داد: به منظور حمایت از نویسندگان و نمایشنامه های جدید و لزوم نگهداری این آثار در انجمن هنرهای نمایشی استان و داشتن شرایط چاپ، ضروری است متون متقاضی حضور در جشنواره بر روی لوح فشرده در محیط word با ذکر مشخصات کامل و شماره تماس به دبیرخانه ارائه شود.
قلعه‌شاخانی افزود: ارائه یک جلد از پایان نامه های دانشجویی نمایشی در بخش همایش آسیب شناسی به همراه خلاصه آن در قالب لوح فشرده در محیط word به دبیرخانه جشنواره الزامی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان مکان برگزاری جشنواره را شهر سنندج اعلام کرد و گفت: نتایج بازبینی و معرفی نمایش‌های حاضر در جشنواره در دوم آبان ماه 98 صورت خواهد گرفت و زمان برگزاری جشنواره نیز دهم الی 13 آبان ماه 98 است.
انتهای پیام

captcha