۴۰ هزار میلیون ریال؛ خسارت بارندگی اسفندماه در کرمان
کد خبر: 3805704
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۱

۴۰ هزار میلیون ریال؛ خسارت بارندگی اسفندماه در کرمان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: در جریان سیلاب اخیر در کرمان، ۴۴۲ میلیارد تومان خسارت به زیربخش‌های کشاورزی، تأسیسات، زیربنایی، مدارس و ... در استان وارد شده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، سعیدی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان شامگاه دوشنبه، 2 اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای مدیریت بحران استان کرمان گفت: اوج بارندگی‌های استان کرمان از 24 تا 26 فروردین بود که به لحاظ اخطارها و هشدارهای مدیریت بحران کشور، وزارت کشور، هواشناسی و برگزاری جلسات متعدد در استان کمترین میزان خسارت را داشتیم.
وی با بیان اینکه خسارت به زیربخش‌های استان وارد شده است، افزود: در جریان سیلاب اخیر راه 225 روستا قطع شد، دو روستا با هشت خانوار تخلیه شد و 16 روستا مورد تهدید جدی قرار داشت.
سعیدی بیان کرد: پنج روستای استان کرمان و برخی از منازل آن‌ها دچار آبگرفتگی بودند، برق و آب روستایی چند روستا نیز قطع و در اولین فرصت برقرار شد.
وی اظهار کرد: 9 راه اصلی استان بر اثر سیلاب قطع ارتباط شد که همه برقرار شده به غیر از جاده شهداد - نهبندان و راور - دیهوک که به دلیل تخریب گسترده ممکن نشد و در حال حاضر نیروهای راهداری در حال پیگیری امور هستند.
سعیدی با بیان اینکه 442 میلیارد تومان خسارت به زیربخش‌های زارعی، باغی، منابع طبیعی، تأسیسات زیربنایی، مدارس و ... در استان وارد شده است، افزود: برای بارندگی 11 و 12 اسفندماه با مصوبه هیئت وزیران، 40 هزار میلیون ریال خسارت تعیین شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان بیان کرد: مقابله با سیلاب و ایمن‌سازی شهرها و روستاها، لایروبی و ایمن‌سازی رودخانه و پل‌ها، ایجاد سیل‌بندها و ... انجام گرفت.
وی اظهار کرد: ارسال کمک‌ها به استان‌های سیل‌زده از گلستان آغاز شده و سپس به استان لرستان و با تعیین کرمان به‌عنوان معین شهرستان حمیدیه تمام کمک‌های استان به‌صورت مترکز به این بخش ارسال شد.
سعیدی تأکید کرد: در مجموع 146 دستگاه ماشین‌آلات سنگین و سبک به استان خوزستان ارسال شد که 77 دستگاه در شهرستان حمیدیه به کار گرفته شدند.
انتهای پیام

captcha