مسجد؛ سنگر مقاومت مقابل دشمنان
کد خبر: 3805715
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹

مسجد؛ سنگر مقاومت مقابل دشمنان

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، مسجد را هسته و سنگر مقاومت مؤمنانه و بصیرانه مردم در مقابل هجمه‌های دشمنان عنوان کرد.

مسجد سنگر مقاومت مقابل دشمنان

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، شب گذشته در آئین بهره‌برداری از حسینیه فرماندهی گروه 60 رسالت نیروی زمینی سپاه پاسداران در تبریز، گفت: مسجد مآمن دل‌های خسته غبار گرفته، جایگاه تقویت عزت، همبستگی ایمانی و نیز پایگاه خدمات اجتماعی و فرهنگی است.
وی بیان کرد: در زمان جنگ تحمیلی مساجد ما مرکز پشتیبانی از جبهه‌ها بوده و اعزام رزمندگان و کمک‌های مردمی نیز از مساجد صورت می‌گرفت به همین دلیل از نگاه اسلام کارکردهایی از مساجد انتظار می‌رود که بایستی مساجد همانند مدارس عمل کرده و دانشگاه تربیت معارف از مساجد باشد که به منزله پرورشگاه انسان‌های مومن و صالح است.
امام جمعه تبریز افزود: حدود 90 درصد از 200 هزار شهید دفاع مقدس از بچه‌های مساجد بودند و به همین دلیل مقام معظم رهبری، به نقش مساجد در تحقق بخشیدن به گام دوم انقلاب اشاره فرموده و این نقش را بسیار ارزنده و مهم عنوان کرده‌اند.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، در مورد سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز گفت: دشمنان از همان اوایل انقلاب اقدامات براندازانه خود را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز کردند و قصد تجزیه ایران را داشتند و این سبب شد که امام راحل و شورای انقلاب تشکیل سپاه پاسداران در دستور کار خودشان قرار دهند تا این نهاد انقلابی با حضور ایثارگرانه و آگاهانه خود در برابر تهدیدات دشمنان بایستد و زمینه تحکیم انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم کند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی همچنین نقش توپخانه سپاه را در دوران دفاع مقدس کلیدی و مهم خواند و افزود: توپخانه نقشی اساسی وارزشمند در آرامش رزمندگان و جبهه‌ها داشت و اگر توپخانه نبود شاید نمی‌توانستیم در بعضی از برنامه‌های از پیش تعیین شده خود موفق شویم.

انتهای پیام

captcha